Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Någon som har bra koll på det där med antibiotika resistens? Skulle behöva ha svar på följande frågor: 1. Vilka är de viktigaste...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar lite på hur det fungerar för en häst att få kraftfoder varje gång den blivit riden. Att kraftfodret alltså inte ges dagligen...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: trofé
·
Hästvård Märkte idag att Triscos ena öga är svullet.. Det är svullet på undre/nedre ögonlock. Det har uppstått antingen över natten eller bara på...
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: Elina8
·
  • Låst
Hästvård Träckprovade mina hästar för ca 14 dagar sedan, alla hästar var fria utom mitt sto 12 år gammal, hon hade 350 EPG på blodmask. Hon...
Svar
1
· Visningar
1 032
Senast: Madick
·
Foder & Strö Har läst här i trådarna och det är många som inte alls gillar Kraffts produkter, har dock inte fått någon förklaring till varför det... 17 18 19
Svar
377
· Visningar
37 463
Senast: axel
·
Hästvård Jag har bestämt mig för att klippa min unghäst´s hovskägg, det börjar bli lite långt och det passar inte alls nu när hon börjar växa upp... 2
Svar
21
· Visningar
6 500
Senast: Constance
·
Hästvård För ca 3 veckor sedan blev hästen halt i fram, endast ett ben. Han fick vila två veckor för att få en chans att läka ordentligt. Efter...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: EgoGirl
·
E
Hästvård Hej! Jag såg för någon dag sedan att min häst fått typ mjäll på benen och man kunde dra bort mindre tofsar av päls samt att de var...
Svar
13
· Visningar
1 816
Senast: Buck
·
Hästvård Skulle gärna vilja höra vad ni tycker har funkat bäst på era hästar som har trasiga o sköra hovar? Nu menar jag inte hästar som har... 2 3
Svar
43
· Visningar
6 818
Senast: iafia
·
Hästvård Jag har aldrig använt mig av switch, men nu när gammelponnyn rids så sällan (och därmed inte borstas eller duschas särskilt ofta) tänkte...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Io
·
Hästvård Detta gäller en hst som går barfota. Om shettisen inte har verkats på 13 veckor och för en vecka sedan har börjat gå hackigt framåt och...
Svar
5
· Visningar
2 082
Senast: Centaur
·
Foder & Strö ...finns det att köpa? Jag har hört att det ska finnas men hittar inget och undrar nu om det är värt att fortsätta leta eller om jag... 2
Svar
36
· Visningar
3 908
Hästvård Min häst är en sk hudkänslig häst/har eksemtendens. Är en svenskfödd islänning som kliar sig lite på sommrarna men klarar sig fint bara... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 179
Hästvård I väntan på klinikbesök har jag lite funderingar som jag gärna tar emot era tankar om. Beskriv gärna om ni varit med om något liknande...
Svar
3
· Visningar
1 349
H
Hästvård .. om jag säger häst som inte gärna flyttar på bakdelen, går snett, ena bakbenet ser ut att vilja vika sig, puls i alla fyra hovar, hård...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: heeyhoney
·
Hästvård vette tusan hur jag ska förklara detta. min nya häst som jag bara haft i 2 månader har haft en låsning i SI leden tidigare innan han...
Svar
8
· Visningar
3 019
Senast: Buck
·
Q
Foder & Strö Jag har läst lite grand om det här med begränsad fri tillgång. Är det någon som använder sig av det och hur har ni löst det? Gärna...
Svar
16
· Visningar
3 845
Senast: LillaMy84
·
Hästvård Min häst har svårt att lägga på sig.. Han är unghäst, 4år, går på lösdrift och blir tränad/riden ca 5dagar i veckan. Just nu har han och... 2
Svar
25
· Visningar
3 241
Hästvård Skulle ni ha haft era hästar på ett bete där enda vattnet dom får är vattnet ur en naturlig bäck? :confused: Ägaren till betet säger... 2
Svar
28
· Visningar
4 819
Senast: Laguna
·
J
Hästvård Min häst är så dammig att man knappt kan stå i stallet och borsta henne. Det bara yr och man kan knappt andas. Vad kan jag göra för att... 2
Svar
36
· Visningar
4 819
Senast: Jenny-79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Bergsyra