Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min ena shettis fick en reaktion på insektsmedlet förra sommaren men blev bättre efter att jag tvättat av henne skiten och i år har jag...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst har nu gått på bete 1 vecka, och ska gå 1 vecka till innan jag gör något drastiskt. Men jag tänkte ändå kolla upp lita saker...
Svar
13
· Visningar
4 014
Senast: Docka
·
Hästvård Hur går diskussionerna i dagens läge? Har det hänt nåt nytt med det här med järnskor vs barfota+boots? För några år sen var det välk en... 2
Svar
27
· Visningar
3 993
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag fick veta idag att min häst har en lindrig art av täta tornutskott i sadelläget. Hon ska stå på Metcam i 14 dagar för att se om hon...
Svar
8
· Visningar
8 766
Senast: Esset
·
Hästvård Har bläddrat igenom fångtråden och sökt på internet men hittar inte riktigt svar på det jag undrar. Konstaterat fång (ja av vet) Ingen...
Svar
14
· Visningar
3 143
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård ...eller med sällskap? Samt att när man hållit på med hästar så länge och ändrar uppfattning! Har ni någon gång radikalt fått ändra... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 363
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Kan huvan vara på även på natten eller bör man ta av den då? Tänker på hur det påverkar synen.
Svar
6
· Visningar
1 867
J
Hästvård Hej. Nu ska vi se om någon kan hjälpa oss med vårt lilla sto"problem". Har ett C-ponny sto som vi haft (Lillasysters häst) ca 3 år. Hon...
Svar
10
· Visningar
5 690
Senast: skogersson
·
Hästvård Har införskaffat mig en såkallad "problemhäst" och har en liten fråga.. Problemen som hon har/hade var en stor orespekt för människor...
Svar
2
· Visningar
930
D
Hästvård Vår häst har fått ganska mycket vita hår på benet efter en skada och jag tycker det ser fruktansvärt ut. Detta kommer väl aldrig att...
Svar
3
· Visningar
1 037
I
Hästvård Jag har förstått att det är många som använder Flusa. Ringt två veterinärer idag som INTE rekommenderat det, pga att det inte är... 2
Svar
22
· Visningar
4 717
Senast: Arvid
·
J
Foder & Strö Jag har ett äldre halvblod som jag håller på att sätta igång efter en skada. Hon rids enklare dressyrarbete idag men ska förhoppningsvis...
Svar
19
· Visningar
2 723
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Får hem en ettårig minishettishingst imorgon. Vad bör man ge för mat utöver grovfoder? Mineraler, kalk, vitaminer!? Någon som har bra...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: arabia
·
Hästvård Systerns häst skoddes så sent som i söndags men har tydligen idag lyckats dra av sig en sko och haltar betydligt i skritten. Hoven och...
Svar
13
· Visningar
6 019
Senast: Paulsan
·
J
Hästvård Mitt islandssto som jag köpte för en månad sen har troligtvis fått juverinflammation. Hon har fått mjölk i ena juvret och är...
Svar
3
· Visningar
1 633
Senast: Jenny-79
·
Hästvård Hur noga är ni med att kolla bäst före datum på era hästvårdsprodukter? Följer ni det eller kastar ni produkterna för att datumet har...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: lobell
·
Foder & Strö Lite nyfiken på vad ni andra ger era shettisar för foder???? Berätta gärna vad och även mängd. Och får dem något special tala gärna om...
Svar
11
· Visningar
1 491
S
Hästvård Jag läser mycket om (kronisk)fång och se mycket människor som kan bara hålla deras hästar på sand eller värrar, i stallet. Det finns... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 849
Senast: Sammy
·
Hästvård Min ena unghäst har fått, ngt som påminner om regnskållor i ansiktet. Mest i pannan men även lite ned på vänstersida i ansiktet. Har...
Svar
11
· Visningar
3 678
Senast: Zadie
·
S
Hästvård Jag har ett arabsto på 22 år som har fått en knöl på juvret, den är platt och ca 7x3 cm. Den är hård och lite knölig, och sitter strax...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: vicsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka