Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Två hästar har avlivats på grund av EIA i Wiltshire, England. Nio hästar i från Rumänien importerades via Belgien samt en häst ifrån...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Miaa
·
B
Hästvård Hej. Nu får jag fråga er kloka bukare. hade veterinären ute och fick min häst vaccinerad igår. det var en vanlig årlig spruta mot... 2
Svar
25
· Visningar
13 121
Senast: Totola
·
Hästvård Ska vaccinera hästen om ett par dagar men kan inte minnas vad det kostar? Åker in med honom till DV. Har för mig att jag betalade 350 kr...
Svar
12
· Visningar
1 109
Senast: Totola
·
M
Foder & Strö Jag undrar vart man kan vända sig för att få sitt hösilage analyserat? Vad kostar det??
Svar
8
· Visningar
2 004
Senast: SaraXX
·
Hästvård Min häst fick för snart två veckor sedan en brodd spark. Det blev ganska djupt men vetrinären som var ute tyckte inte det skulle sys... 2
Svar
29
· Visningar
3 838
Senast: Mish
·
M
Foder & Strö Hej! Jag är både ny hästägare & ny medlem här så nu tänkte jag om ni kunde hjälpa mig med lite råd & tips ang min lilla häst. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 401
Senast: skogersson
·
Foder & Strö Undrar var man kan hitta info mineral/vitaminbehovat hos häst. Tex läste jag i Kraffts häfte att D-vitamin kunde vara toxiskt vid 4-5...
Svar
1
· Visningar
2 026
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Har en tvååring som blivit lite smal, det bästa vore om vi kunde öka på högivan men det fungerar inte så bra då hästen går ute och delar...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: gulkiwi
·
Hästvård Måste fodra högt uppe med hö nu ett par veckor framöver, då lillkillen står under behandling och sväller upp i huvudet om han äter från...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: Lillsillen
·
Foder & Strö Så då har man räknat ut årets foderstat! Häst nr 1 har aldeles för hög energi/protein intag kvoterna stämmer Dräktig och har varit...
Svar
9
· Visningar
1 063
Senast: eigollet
·
C
Foder & Strö I stallet som jag står uppstallad i har vi inge varmvatten. Vattnet är så kallt att man kan inte dricka det själv och det fryser lätt... 2
Svar
20
· Visningar
6 057
Senast: Harby stall
·
C
Hästvård hej! ikväll när jag kom ut till min häst och skulle borsta benen inför ridning så upptäckte jag att min häst var toksvullen i båda...
Svar
10
· Visningar
2 295
Senast: Lillflizen
·
Hästvård Hämtade hem valacken från H-borg i Onsdags . Diagnosen var fång samt lite kolik och vi väntar på svar ang Cushing . Han var... 2
Svar
30
· Visningar
3 229
Senast: Hambo
·
T
Foder & Strö hejsan, Vilka värden finns det i soja? har gjort bort mig o kastat påsen. Har analys och vill sitta ikväll och räkna ut hur mkt soja...
Svar
13
· Visningar
2 750
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Läste just en intressant SLU-uppsats om frisläppande av ACTH vid bremsning. Studien avsåg just bremsningens effekter. Nu undrar jag...
Svar
4
· Visningar
3 666
Senast: kryddan
·
Hästvård Hej! jag skulle behöva hjälp av buke folket med att lista ut vad min häst kan ha dragit på sig. Han gick lindad alla fyra med BOT när...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Angel
·
Foder & Strö Finns det ett sådant? Vårt grovfoder innehåller väldigt mkt kalcium och när jag dessutom kompleterar med lucern och salsa xtra mix för...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: Kratus
·
Hästvård Ja jag börjar fundera på om min passhäst kan ha fått finnar!? Är det ens möjligt på hästar? Jag har tidigare pratat om samma häst...
Svar
6
· Visningar
3 890
Senast: Tagliabue
·
Foder & Strö Om hästar nu är gjorda för att äta typ 16-18 timmar om dygnet och ströva på stora ytor... ... Hur kommer det sig att hästar blir feta?
Svar
4
· Visningar
766
Senast: Luleå
·
Hästvård en häst hade idag ett sår precis ovanför hoven/ngt i hoven på framsidan av ett bakben. jag har själv dock inte varit där. hemma en kvart...
Svar
14
· Visningar
4 379
Senast: Partylaxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka