Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Nu tänker jag inte på gran, utan på t.ex. körsbärsträ, al och liknande. En vän har ett 8 mån föl som gnager loss hej vilt på utestaketen...
Svar
6
· Visningar
2 756
Senast: salander
·
Foder & Strö Jag har ett hö att komplettera med då vi har skyhög kvot på silaget och jag har en proteinkänslig häst, men jag har inte någon analys på...
Svar
5
· Visningar
4 358
Senast: Willja
·
Hästvård Har en häst med en stor sårskada med tillhörande senruptur som sitter tvärs över hasleden på framsidan. Har fått rekommendationen att...
Svar
11
· Visningar
2 433
Senast: mik
·
D
Foder & Strö Är det någon som vet om Hippo Basic är havrefri? Har försökt läsa på internet men inte fått fram något..
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Duchei
·
L
Hästvård Har ett enormt fint halvblod som jag har röntgat och hittat 2 lösa benbitar på. Hästen har inga problem alls av benbitarna och vet... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 192
Senast: sona
·
W
Hästvård hej! ponnyn har varit halt sedan slutet av sept. pga trolig vrickning och därav kotsenskideimflamation. Nu är han äntligen nästan bra...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Jag har lite problem nu med att fixa en ok foderstat åt både mitt dräktiga digivande sto och till hennes 8 månaders son. Dom har tills...
Svar
10
· Visningar
1 472
Senast: roxanne
·
Hästvård Kära bukare, behöver er hjälp! Är jag överdrivet fjantig nu? :crazy: Lämnade stallet vid 17.30 idag, och nu när jag fodrade vid...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Pansi
·
M
Foder & Strö Första fölet, hjälp! Mitt sto (varmblod) äter hösilage, morötter och mineraler, behöver jag ge henne något extra? Hon äter aldrig...
Svar
6
· Visningar
1 669
Senast: simson
·
Hästvård Min häst har efter en del turer hos vet fått diagnosen inflammation i h bakknä. Hon har haft problematik sedan våren -09, blivit...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: AnneSofie
·
W
Hästvård Vi samtalde i stallet idag om intramuskulära injektion på häst och då framför allt hals injektionen som ska ges i den "klassiska"...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: JoCfin
·
Hästvård Jag provar igen om det är ngn som har samma problem o bra tips. Vill förtydliga att jag har kontakt med veterinär varje år för att...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Vår ponny ömmar på ena bakbenet. Det är varmt och har lite "skorvar" här och där, där nere. Han haltar inte. Vi har putsat skorvarna med...
Svar
3
· Visningar
746
F
Hästvård hej! Tycker ni att min häst har björnfot?? Han har aldrig haft problem med bakbenen :s 2
Svar
35
· Visningar
6 951
Senast: mul
·
Hästvård Lillkillen är så besvärad nu när han äter, så jag funderar om det är något tandbyte eller så på gång. Han tar nån tugga och sen...
Svar
12
· Visningar
13 592
Senast: Miaa
·
Hästvård Hoppas någon har något gott råd för det här problemet. Jag har ett halvblodssto som är sex år. Hela sitt liv har hon kliat sin svans...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: Summerwind
·
Hästvård Jag har fått ett problem. I fredagsmorse upptäckte jag att mitt ponnysto hade svettats under natten/morgonen, men tänkte inte mycket på...
Svar
3
· Visningar
1 673
Senast: NoNeedForAName
·
Foder & Strö Hur mycket beräknar ni som har fri tillgång på hösilage/hö, att era hästar får i sig under ett dygn? Det beror ju enormt mycket på... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 464
Senast: Habina
·
J
Foder & Strö Hej. Köpte ett varmblod i september. Hon var mycket mager när jag köpte henne. Hon får 3 kg hö/höensilage 4 ggr dagligen. Jag gav henne...
Svar
9
· Visningar
1 452
Senast: Kellie
·
Hästvård har funderat på vad för strö man ska ha till sommaren, och fick reda på att grannen ska göra flis av flera asphybrid träd i hans skog då...
Svar
1
· Visningar
2 871
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka