Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Hur mycket Hö ger ni till era minipållar som går i lösdrift och på vilket vis utfodrar ni kraftfodret?
Svar
2
· Visningar
1 101
Senast: Gisburne
·
I
Hästvård Kompisens häst blev skadad för 2.5 år sen. Han blir 6 år i maj (eller nyår om man räknar som man ska göra...). Läkningen går sakta...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: xaheena
·
V
Hästvård Jag har en Islandshäst, en i vanliga fall frisk och kry pålle på 7 år. Har nu haft honom i ett halvår och allt har gått enligt planerna...
Svar
11
· Visningar
1 503
Senast: Vicksan
·
Foder & Strö Nu ska jag för första gången som hästägare byta hö, pga flytt. Så jag undrar lite hur man ska gå tillväga. Jag vet ju att man ska gå...
Svar
6
· Visningar
1 233
Senast: Elina8
·
I
Hästvård Har ett litet ponnysto som ställer sej och kissar så det riktigt skvalar varje morgon när jag kommer ut i stallet. Är det någon slags...
Svar
14
· Visningar
1 317
Senast: Cilla
·
C
Hästvård Hej vi har nyss bytt stall med våran kallblodstravar sto på 13 år hon har varit en som kissar mkt men nu är det mer sedan vi bytt...
Svar
12
· Visningar
1 360
Senast: countess88
·
L
  • Låst
Hästvård Jag har en häst som pga pålagringar inte har friska ben. Dom märks genom att hästen om man longerar hästen på volt i galopp kan hon... 9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 340
Senast: Sandan
·
Hästvård Hur är det nu, jag har hört att om hästen är vaccinerad 10 januari så måste den vaccineras senast 9 januari året därpå för att man ska...
Svar
12
· Visningar
1 172
Senast: Bee
·
Foder & Strö Återigen analystråd, men jag hittar inte något svar i de gamla trådarna. Är det värt att göra en analys på hösilaget nu om man inte...
Svar
4
· Visningar
1 318
Senast: Masse
·
Hästvård Min häst har en äldre sårskada på ett av sina bakben, T-format och minst 4 år gammal. Sitter på framsidan av skenan och har troligtvis...
Svar
3
· Visningar
1 227
Senast: Rea
·
L
Hästvård Hej jag har ett väldigt obehagligt bekymmer med min 26 åriga korsnings valack. han är oerhört vinglig, har i princip ingen som helst...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Jenny054
·
W
Hästvård Om en häst har en skada som verkar dramatisk, men veterinären hävdar att det kommer ordna sig och hästen kan brukas som vanligt. Kan man...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: cutty
·
Hästvård Måste nog ha den mest olycksdrabbade hästen.. För 2 veckor sen konstaterades två griffelbensfrakturer på vänster bak och nu idag...
Svar
6
· Visningar
1 689
Senast: Antiqua
·
Hästvård Ett styck VÄLDIGT långpälsad och tjockpälsade ponny, samt ett stycke nederbördsrik drömkall svensk vinter, och ett kallstall = häst som... 2
Svar
26
· Visningar
2 603
N
Hästvård Hästen har fått finandyne ordinerat i fem dagar. Två påsar om dagen. Ska blandas med fodret. Men givetvis smakar det ju äckel och jag...
Svar
12
· Visningar
1 346
Senast: axel
·
Hästvård Min häst har alltid varit väldigt lugn, trafiksäker och inte rädd för någonting. Men nu har han börjat uppföra sig väldigt konstigt... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 760
Senast: rombing
·
I
Foder & Strö Nu vet jag att jag frågar mycket om mat men kan en häst ha diabetes? om ja hur vet men det ?? skulle vara bra att veta :)
Svar
5
· Visningar
1 380
Senast: Idaholm
·
Hästvård Ni som haft häst i stallar där det härjat en smittsam sjuka(typ influensasymptom) - hur har det hanterats? Vem har bestämt hur det...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: skuggi
·
I
Hästvård Hur mycket extra tar er hovslagare för att sätta på snösulor, + göra extrahål och brodda runt om? 2
Svar
36
· Visningar
4 773
Senast: Hippokondriker
·
Hästvård Hur gör ni med era unghästar när ni ska klippa första gången? har ni tagit fram och visat maskinen flera gånger innan? kört med...
Svar
8
· Visningar
3 367
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka