Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Kan det vara brist på grovfoder? Han började med detta för några dagar sedan när det blev kallt och snön kom. (Ej min ponny men jag är...
Svar
14
· Visningar
2 727
Senast: Chili
·
A
Hästvård Upptäckte detta när jag var ute hos hästen idag. Gallor? Den på mulen är mycket större i verkligheten.. Närbild av den på rumpan
Svar
3
· Visningar
865
Senast: alittledream
·
Hästvård Jag har suttit och letat efter en sårspray på apotekets hemsida men hittar den inte. :cry: Letar efter en spray som efterlämnar som ett...
Svar
9
· Visningar
5 467
Senast: MonteRose
·
Hästvård Vår häst har fått kotledsinflammation på 3 ben och är sprutad på alla fyra.Vårt problem är att vi skulle sälja honom men han gick inte...
Svar
6
· Visningar
3 476
Senast: Pelag
·
Hästvård Som rubriken lyder; byter ni täckena inför utsläpp när det är ca 5-15 minusgrader ute? Lite slöa funderingar från min sida; I mitt...
Svar
11
· Visningar
1 270
Senast: flashlight
·
Foder & Strö Vår trotjänare blir 30 till nyår. I år är första året hon faller ur fort på vintern och jag gör vad jag kan för att hålla henne i... 2
Svar
28
· Visningar
5 033
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård hej jag har en valack på 8 år som jämt när han kissar inne på stallgången kissar en gul gegga mer en kiss, men om han kissar en gång...
Svar
3
· Visningar
1 432
Hästvård Fick i uppgift av hovslagaren att tjära ena strålen bak efter senaste skoningen då hästen var lite 'svampig' efter den otroligt leriga...
Svar
15
· Visningar
3 183
Senast: muppia
·
Hästvård Fick samtal ifrån Tezzan i stallet igår att min älskade lille Loke fått en spark på vänsterbakhas som nu var kraftigt svullen och han...
Svar
18
· Visningar
1 736
Senast: LilaTiger
·
Hästvård http://www.facebook.com/photo.php?pid=1978508&l=f0d219f2ef&id=613041961 Så såg hon ut för ett år sen.... mitt i vintern... Jag var... 2
Svar
36
· Visningar
3 869
Senast: axel
·
Hästvård W har fått ett sår på bakbenet efter att ha sparkat sig själv med broddad fot verkar det som. Det är nu ca 3 veckor sedan och en vet...
Svar
6
· Visningar
1 704
Senast: Lunketuss
·
P
Hästvård När jag skulle ta in hästarna ikväll upptäcke jag att någon har gett mina ston purjolök o selleri, ett av stona kastade sitt föl på...
Svar
4
· Visningar
3 437
Senast: spaderÄss
·
T
Hästvård Jag undrar hur ni skulle resonera kring att ev köpa en häst som tidigare haft kolik och man har varit tvungen att göra en buköppning på...
Svar
13
· Visningar
4 599
Senast: Buck
·
Hästvård min häst har plötsligt fått ljusare bajs, vad beror det på? han står på hösilage så ant beror det kanske på att protein eller syra...
Svar
13
· Visningar
5 940
Senast: Boj
·
B
Hästvård inte alls bra ju. jag skulle ut & rida igår på min lilla kille, men kom inte så långt. jag började borsta honom som vanligt, men så fort... 2
Svar
26
· Visningar
6 514
Senast: MaRomer
·
Hästvård Åkte igenom byarna nu efter jag varit i stallet. Verkar som jag är den enda som släppt ut mina hästar idag :crazy: När är det egentligen... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
13 879
Senast: WonkyDonkey01
·
Foder & Strö tänkte höra om det finns några som har bra tips på kraftfoder till hästar med mindre kolhydrater än andra. har en häst som är extremt...
Svar
16
· Visningar
2 417
Senast: YorkWann
·
Foder & Strö Hej! Nu har jag letat och letat.. Men jag hittar ingenstans.. Jag vet att gran är bra sysselsättning, men finns det några... 2
Svar
23
· Visningar
4 357
Senast: YorkWann
·
K
Foder & Strö Om det finns en sån här tråd innan så ber jag om ursäkt, har inte tid att kolla. MEn nu när det har varit så j*vla kallt ute så har...
Svar
18
· Visningar
2 576
M
Hästvård Funderar på att köpa en häst nuvarande ägaren berättade att hästen hade gaffelbandsinflammation för 3 år sedan fick det pga att den...
Svar
7
· Visningar
2 271
Senast: krocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka