Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag gillar inte alls att behöva bremsa, men nu har vi inget val då vi måste få ordning på såret på W's bakben. Har ni något knep för...
Svar
16
· Visningar
2 193
Senast: Camigween
·
Z
Hästvård Hej! Tänkte starta en tråd där alla kan dela med sig av sina bästa konvalescent tips, vad gör ni för att underlätta tiden då era...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Har mitt sto på lösdrift, hon älskar sin stora hage och sin ligghall. Rundbal i hagen och rör sig mkt i hagen. Det är riktigt kallt...
Svar
12
· Visningar
2 450
Senast: fluffig
·
Hästvård Har misstänkt detta på mitt sto länge och idag blev jag säker på att det är headshaking syndrom hon har. Vi gick omkull ute i skogen... 2
Svar
26
· Visningar
4 929
Senast: plymen
·
Hästvård Hej alla kloka bukare! Jag behöver hjälp av er. Lillan har börjat tugga på hagstolparna och börjat krubbita (mer) inne. Antibit funkar... 2
Svar
34
· Visningar
2 284
Senast: hippihopp
·
S
Hästvård Behöver lite råd i mina funderingar... har ett arabsto som tidigare gått barfota bak på vintrarna, men har i år guldskor pga en lång...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TinyWiny
·
B
Hästvård min häst har nyligen blivit dålig i magen vad kan det bero på ?
Svar
15
· Visningar
1 369
Senast: Ylva86
·
J
Hästvård Är det nåt speciellt man ska tänka på när hästen tappat en tand? Mer än att hålla rent och så.
Svar
13
· Visningar
4 181
Senast: jennifer_pn
·
Hästvård Nu börjar det bli ännu kallare. Jag har hästarna på lösdrift, och alla har de ett varsitt stall att gå in och lägga sig om de vill. De...
Svar
18
· Visningar
2 473
Senast: Zandrah
·
I
Hästvård Ska beställa ett par "over reach boots" gummiboots. och jag undrar hur man får på dom (utan kardborre) på ett lätt sätt? /Ida
Svar
14
· Visningar
1 312
Senast: cutty
·
R
Hästvård Jag har aldrig använt zinkbandage, bör jag ändå ha det i mitt stallapotek? Jag tänker att det kan sättas på fel och ge tryck, och om...
Svar
2
· Visningar
2 469
Senast: Tagliabue
·
L
Hästvård Har två shettisar som har bärrandsröta. Enl ordination så ska vi tvätta med jodopax vet. Men nu kommer jag inte ihåg om hovslagaren sa...
Svar
16
· Visningar
2 225
Senast: Casacha
·
Z
Hästvård Någon som vet var det finns till ett bra pris? Betalar 30 kr st, och använder 2 om dagen.. Ser att de finns på b***es till ynka 9.90... 2
Svar
26
· Visningar
4 247
Senast: Tagliabue
·
I
Hästvård vilka tillskott har ni prövat för att få bättre man och svans på era hästar? funkade det? tacksam för tips! har lät linfröolja kan vara...
Svar
1
· Visningar
1 011
Senast: Qosack
·
Hästvård Jag undrar hur mycket det kostar att ta ut en som kollar tänderna på hästen? Köpte min häst i sommras (hon är sex år) och jag vet inte...
Svar
13
· Visningar
1 454
Senast: Lotus
·
Hästvård Nu har jag läst runt bland de flesta trådar som finns om ämnet, men då det finns så många olika saker så vill jag blanda allt i samma...
Svar
8
· Visningar
1 285
A
Hästvård Är det non som har häster som pissa blod nu när det är så kallt? Az
Svar
18
· Visningar
2 568
Senast: arizona
·
Hästvård Min ponny ska vaccineras mot hästinfluensan senast den 8/2, men jag åker utomlands och är borta från den 29 januari till den 9/2. Hur...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Alexandra_W
·
F
Hästvård ...på sin häst? Jag har för första gången blivit tvungen att rota runt i skapet på min valack. När jag kom till stallet idag hade det...
Svar
11
· Visningar
17 500
Senast: supersara
·
Hästvård andvänder ni liniment? *hur ofta? *på vilka ställen/muskler? *värmande eller kylande? *varför andvänder ni det? lite nyfiken:p
Svar
11
· Visningar
3 404
Senast: AirPrins
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka