Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en unghäst som haft ett gäng kolikanfall. Vissa svaga, men vi har haft ute veterinär fyra gånger senaste knappa två åren och ett...
Svar
16
· Visningar
6 709
Senast: TantEster
·
E
Hästvård Min häst har en svullnad på höger framben som inte riktigt vill gå ner.. Någon som har tips på hur man får svullnader att gå ner? Tror...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: TantEster
·
Hästvård främst veterinärerna men givetvis andra kunnig också är välkomna med förslag. Så här var det: För några veckor sedan hittade jag... 2
Svar
27
· Visningar
2 943
Senast: Toria
·
H
Hästvård Någon som har erfarenhet av hästar som faller ur? Vet att fullblod speciellt har lätt för att falla ur(då jag har ett fullblod). Men... 2
Svar
26
· Visningar
6 238
Senast: WonkyDonkey01
·
A
Hästvård Kyllera! Hjälper det nåt? Är lite fundersam om det fungerar, eller om det kyler bättre efter ett träningspass med kylbalsam eller är det...
Svar
10
· Visningar
9 447
Senast: Betazoid
·
Hästvård Hej Allihop! Nu önskar jag att någon av er alla kloka Bukefalister kan hjälpa mig med detta- Min lilla häst måste klippas, jag ser... 2
Svar
25
· Visningar
3 989
Senast: Grannox
·
G
Hästvård Jag har en vallack f. 1997 imp från Tyskland. Jag köpte hästen för 5 år sedan utav ett större försäljningsstall i sverige. På...
Svar
16
· Visningar
2 535
Senast: Emmae__
·
C
Hästvård Fick inga svar utav Ts i en annan tråd ang E.L så jag startar en egen då jag är mycket nyfiken och vet att det finns en del hovslagare...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: CBJack
·
Foder & Strö Har köpt Dangrönts Green Power alfalfa två gånger nu. Reagerade på att det i den senaste omgången är ett mycket grönare hack. Ska jag...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Boj
·
Hästvård Hejsan! I fredags fm är står en av mina hästar plötsligt på tre ben i hagen (ardenner). Tar in honom i boxen och undersöker honom...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Zizzy
·
Foder & Strö jag har funderat ett tag på nu om olika höer smakar olika. då hästarna i stallet helst äter den andres hö. det e hö från olika bönder...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Aliil
·
P
Hästvård Ni som fått era hästar opererade för navelbråck, vad var det för behandling efteråt? hur länge boxvila och så vidare.?
Svar
4
· Visningar
1 522
Senast: Snowball
·
F
Hästvård Vet inte riktigt vad det är som gör att hennes rygg blir insjunken hon har inte varit så förut. Hon blir insjunken precis vid dem bakre...
Svar
8
· Visningar
2 617
Senast: Fager
·
Foder & Strö Kvarnbyfoder har ändrat nåt i sin produktion av luzernpellets så de är nu större, grönare och luktar annorlunda. Problemet för mig är...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Vad är det som har hänt då? Alltså, vilken process? HUR illa är det, är det bara att kassera hela partiet? Jag var och skulle hämta hö...
Svar
8
· Visningar
3 407
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej Behöver era tips råd, och erfarenhter.. Har 2 st araber. Den ena med manen på utväxt och den andra med världens finaste man:)...
Svar
12
· Visningar
1 444
Senast: Solei69
·
C
Hästvård min häst har några ulor på ryggen , inte sår och det är inte kala fläckar utan bulor som är hårda huden ser likadan ut vetten skulle...
Svar
4
· Visningar
1 122
Hästvård Har en liten fundering... Dras med en envis ärrbildning/naken hud efter svårläkt sår under kotan på insidan bak (otäck olycka). Nu är...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: glitter
·
Hästvård Sitter och funderar på om det finns några andra skor att använda till hästen?. (om det nu behövs, ngr tips, erfarenheter från andra...
Svar
5
· Visningar
1 092
M
Foder & Strö Har analys på hösilaget, nu undrar jag om vilket värde jag ska använda till min foderstatsberäkning. Det står bland annat två värden på...
Svar
11
· Visningar
2 384
Senast: murran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka