Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Undrar om det är någon utav er som vet om det är någon fara att ge hästar avmaskningsmedel som gick ut i juni detta år?. sprutorna är...
Svar
2
· Visningar
2 304
Senast: Limelight
·
Hästvård Hejsan! Det är så att jag tror att min medryttarhäst kan ha fått regnskållor, men jag är inte säker på att det är just det. Det är som... 2
Svar
29
· Visningar
3 583
Senast: Annnaw
·
Hästvård Ni som har eller har haft hästar med patellaupphakning kanske kan svara på följande frågor: När ni har hästen i full kondition hakar den... 2
Svar
24
· Visningar
7 811
Senast: elinulvan
·
Foder & Strö Hur länge håller havre? Det är förpackat i en säck från foderleverantör.
Svar
11
· Visningar
1 225
Senast: skogersson
·
O
Hästvård Min häst har fått strålröta och jag har fått tips på äppelcidervinäger. Hur ska jag göra? Tvätta rent strånlen först å sedan bara hälla...
Svar
11
· Visningar
9 354
Senast: raggsock
·
Hästvård Har för längesedan lärt mig att hästar, dem fryser inte om halsen. Men hur är det egentligen? Idag har det regnat konstant hela...
Svar
5
· Visningar
3 089
Senast: Eme_liie
·
Hästvård En av mina (två) hästar har fått en hovböld som hovslagaren varit här och åtgärdat ikväll. Hon är gipsad och ordinerad boxvila i tre...
Svar
4
· Visningar
925
S
Hästvård Släppte mina hästar på bete härom dagen. Har nu sett att de går och gräver sej ner i marken och äter rötter. De står även och äter gamla...
Svar
7
· Visningar
5 356
M
Hästvård Min häst måste ha lyckats klivit på en söm som någon missat kvar på stallgången (en i stallet hade hovslagare där igår):(! Den hade... 2
Svar
22
· Visningar
2 314
Hästvård Min ponny har fått en lite ordentlig smäll på ena skenbenet bak idag. Efter ett tag började han dock bli lite varm och lite svullen...
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: Smallgot
·
H
Hästvård Hej min häst har nu fått en tredje hovböld öppnad på de 1 1/2 år som jag har haft honom. Har säkert haft problem med detta innan han kom...
Svar
9
· Visningar
3 347
Senast: CBJack
·
Hästvård Jag hoppas att jag gjorde rätt som postade den här.. Idag såg jag en sak jag tidigare aldrig sett. Mitt 5 åriga sto 'föltuggade' när...
Svar
6
· Visningar
5 251
Senast: Rain_woman
·
C
Foder & Strö Har nu försökt förstå hur man ska beräkna en så bra foderstat som möjligt men jag förstår ingenting! Jag är helt hopplös när det gäller...
Svar
5
· Visningar
940
M
Foder & Strö Min häst äter lusern och nu har jag tänkt att köpa lusern från ett annat fabrikat (då jag kan köpa det mkt närmre mig). Bör jag då ha en...
Svar
1
· Visningar
734
Hästvård Nu vill jag höra om era erfarenheter av flappskor, positiva som negativa Varför använder du dem? Varför inte?
Svar
9
· Visningar
10 556
Senast: fragansia
·
Hästvård igår fick vi äntligen förvandlat mammuten till häst. hon helklipptes. troligen för första gången i sitt 17½ åriga liv som hon klipptes... 2
Svar
20
· Visningar
2 342
Foder & Strö Hur fodrar ni med grovfoder i hagen? Hur många hästar har ni? 2 3
Svar
56
· Visningar
5 378
Senast: flurrizen
·
I
Foder & Strö Jag blir TOKIG har kollat div foder siter...det mesta verkar bero lite på vad man är beredd att lägga ut från plånboken...Men resultatet... 2 3
Svar
46
· Visningar
7 800
Senast: Skogstroll
·
M
Foder & Strö Har fått en analys på Vårat Hösilage . Försökt att sitta med Hippocampus och räkna ut foderstaten till min häst, men förstår ingenting...
Svar
8
· Visningar
1 874
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej, jag ha ju 2 hästar. 2 varmblosston. det ena stoet gnäggar och "pratar" helt normalt som en häst ska göra. men det andra stoet hon...
Svar
7
· Visningar
1 646
Senast: biven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur