Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej!!! Jag har under en period haft problem med min tre åriga quarter, han har varit ofräsch i perioder.. Inte halt men haft en...
Svar
3
· Visningar
1 214
Senast: gerd
·
I
Hästvård Arnika sägs ju öka blodcirkulationen och vara bra vi stela muskler tillexempel. Jag har prövat med vad jag anser vara god effekt på stel...
Svar
9
· Visningar
1 570
Senast: Piffpuffen
·
Hästvård Efter ett nedslag och en inte så graciös landning under en löshoppning fick min häst en liten diffus svullnad utsidan av kotan på ena...
Svar
6
· Visningar
2 589
Senast: polly p
·
P
Foder & Strö Ja, helt enkelt, hur vet jag om min foderjäst är för gammal? Jag har en halv hink hemma som köptes in i våras, den är några månader...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Madelene
·
Hästvård I går fick ena stoet kolik, som släppte efter lite promenader. På Kvällen blev hon sämre, vet tillkallades och hon fick kramplösande... 2
Svar
25
· Visningar
2 642
Senast: Hambo
·
S
Hästvård Hej på er alla! Det är såhär att min häst nu "insjuknat" i sin återkommande spatt igen. Jag har ägt honom i ca 1,5år (köpte honom i...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: EmblaAsk
·
Foder & Strö vill veta om någon har något bra råd!:cool: jag har en varmblodsvalack som ska sättas igång igen efter rygg problem! han kommer mest...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: jonbon
·
Hästvård Tänkte fråga både som en fundering & samtidigt om någon har ett snabbt råd att ge. Vår lilla ponny kom in från hagen idag med ett sår i...
Svar
7
· Visningar
4 480
Senast: TinyWiny
·
A
Hästvård När jag köpte min häst för 2 år sedan hade han mycket mugg på ena bak. Efter ca. 1/2 år hos oss var muggen helt utläkt. Vi har alltid...
Svar
5
· Visningar
2 812
Senast: biven
·
F
Foder & Strö Jag har ett ponny föl, beräknas bli b-ponny som vuxen. Jag är lite nyfiken på vad Ni andra ger era ponny föl för foder osv!!:)
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: AmberSue
·
Hästvård jag undrar om det går att tunna ur en man och ev svans? Och isf hur man gör. hästen är ifråga en shettisvalack med väldigt mkt man o...
Svar
10
· Visningar
1 525
Senast: Casey
·
Hästvård Jag hjälper till i ett stall, för ett kort tag sen kom en ny häst dit. Han hostar upp maten hel (han åt då havre på kvällen, numera...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: MizzFail
·
Hästvård Jaha ska försöka förklara så bra det går, Har en unghäst som jag i slutet på sommaren var på klinik med, det konstaterades...
Svar
5
· Visningar
1 790
M
Hästvård Jag har en fjording som har lite problem med magen. I Augusti gjorde vi ett foderbyte från Hö till Hösilage. Enda sen dess har han varit...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: maja_a
·
L
Hästvård Min 11-åriga valack har haft skador till o från i tre månader. Det började i somras då han kom till oss den 17/8-09. Först hade han...
Svar
1
· Visningar
753
Hästvård Jag ska spruta min häst med penicillin nu i 5 dagar pga lymfangit. Dock är jag inte alls säker på att ge sprutor och min häst...
Svar
17
· Visningar
2 650
Senast: Elisha
·
Foder & Strö Ger min häst soja för hon behöver mera protein, hur mycket ger ni och hur länge?
Svar
16
· Visningar
1 946
K
Hästvård Jag brukar rida min kompis New Forest på 19 år. Ända sedan hon fick hö i börjar av oktober har hon hostat, men för några veckor sedan...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: Censur
·
V
Hästvård fick just dagens chock när jag hörde att en kompis till mig har börjat ge sin häst jäst, alltså helt vanlig kron jäst ett halvt paket om... 2
Svar
31
· Visningar
6 391
Senast: Sar
·
Foder & Strö Ja, finns det ngn som gör det. Jag funderar på det mer och mer då jag tycker att många müslisorter är oerhört dyra. Det borde ju bli...
Svar
11
· Visningar
3 563

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka