Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Har en shettis som för några veckor sedan började halta på ett bakben å blev bättre efter några dagar,har gått mest med mindre barn på...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: svea
·
S
Foder & Strö Är det någon som vet hur mycket Hippo Grow Alfa man maximalt kan ge per utfodringstillfälle? Jag har en digivande fullblodsmärr som är...
Svar
4
· Visningar
2 582
Senast: ameo
·
Hästvård Funderar lite. Man får inte lyfta vänster bak på min häst, han blir orolig och börjar trampa runt, verkar som han vill lyfta men bara...
Svar
6
· Visningar
906
Hästvård Igår morse när jag skulle titta till hästarna, så upptäckte jag att de var fler än vad de skulle vara... En liten shettis sprang omkring... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 389
Senast: iowa
·
Hästvård Började med att springa & longera. Hon märkte av på volt att han visade nå på höger bak & höger fram. Gjorde böjprov bak men visade... 2
Svar
21
· Visningar
2 015
Senast: mackan
·
Foder & Strö Igår när jag var på granngården för att köpa Kraft grund så såg jag en annan fodersäck som jag aldrig sett förrut, nämligen " Kraft...
Svar
2
· Visningar
1 478
Senast: Limelight
·
T
Hästvård Har ett sjuårigt fullblodssto som tränades för galoppen under sina första levnadsår men ställdes av efter bara två starter till följd av...
Svar
15
· Visningar
1 870
Senast: tonythepony
·
Foder & Strö Mitt sto har varit pigg och alert hela sommaren, gått dygnet runt ute i gräshage och varit några h på kraftigare gräs i en annan hage...
Svar
10
· Visningar
1 149
Senast: Lindon
·
Hästvård Behöver lite input i mina funderingar kring en hälta. Hästen är halt i vä varv vid skrittlongering. Den har svårt att flytta...
Svar
10
· Visningar
2 376
Senast: coari
·
Hästvård Ikväll märkte jag att min åring är väldigt öm över ryggen när jag skulle klappa henne. Det gick inte att röra ryggen, hon skött rygg och...
Svar
7
· Visningar
1 128
Senast: TITTI
·
H
Hästvård Hej! När jag tvättar min häst så vill han inte bli tvättad, han tycker bara om när jag spolar honom på halssen, men om jag binder upp...
Svar
5
· Visningar
829
Senast: Luxi
·
Hästvård hej min vallack har under hela tiden jag haft honom(ca 6månader)varit svullen/gallig/svampig i ett framben.inte alls likt det andra...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: timme
·
G
Hästvård Vad kan det vara när man inte hittar någonting på utsidan men hästen är blockhalt? (Sökfunktionen gav inget som gjorde mig klokare.)... 2
Svar
30
· Visningar
3 892
  • Låst
Hästvård Vi skapar en ny tråd för årets avmasknings frågor, för den som vill påminna sig om tidigare diskussioner finns den gamla tråden här... 39 40 41
Svar
805
· Visningar
61 244
Senast: AstaKask
·
G
Foder & Strö Såhär inför installningen så städade jag bland fodret och öppnade en plasttunna som varit stängd sedan i våras. Där låg en död mus! Och...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: Gisburne
·
F
Hästvård Har hittat lite underliga sår på medryttarhästen som jag inte riktigt vet vart hon har fått dem ifrån. Så nu tänkte jag att ja skulle...
Svar
11
· Visningar
1 406
Senast: racerkorv
·
Hästvård Nu behöver jag lite råd... I slutet av mars fick jag en häst, det kom lite plötsligt men jag kunde inte tacka nej kände jag... Nu...
Svar
13
· Visningar
1 510
Senast: lislolaslo
·
G
Foder & Strö Hej ni kunniga! Vad bör man generellt komplettera foderstaten med till en foderstat bestående av enbart hösilage och havre? Dvs Vad...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: a1agnlju
·
N
Hästvård Hejsan! Jag skulle behöva hjälp med att veta hur jag ska göra med min häst nu efter koliken och hur jag förebygger att det inte ska...
Svar
11
· Visningar
1 474
S
Hästvård Hur ser äggen ut som läggs på hästen ben :confused: Är dom små gulaktiga :eek: 2
Svar
21
· Visningar
4 929
Senast: orion_x
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka