Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag när jag satt på framridningen och värmde upp min häst började han blöda näsblod. Jag (som visserligen aldrig har sett näsblod på...
Svar
11
· Visningar
1 302
Senast: SiZo
·
Hästvård Visst har vi haft hovbölder på våra hästar, men vad är det som gör att vissa hästar får hovbölder oftare än andra?
Svar
2
· Visningar
801
Senast: flashlight
·
Hästvård Mitt sto får sårskador, en halv centimeter breda och upp till fyra centimeter långa, på insidan, neretill på hasen på höger bakben. Hon...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Cilla
·
T
Hästvård Jag hade lite svårt att veta exakt var denna tråd skulle placeras - men då jag vill undvika skador - lade jag den på hästvård, flytta om...
Svar
13
· Visningar
9 731
J
Hästvård Min islänning fick konstaterad fång igår, hon fick Fenylbutazon. veterinären sa att om hon blev dålig i magen av det så skulle jag... 2
Svar
20
· Visningar
2 826
Senast: jezzscar
·
N
Hästvård Hej! Har precis köpt ett halfingersto på 6 år som avmaskats med Novimec förrut, och ägaren sa att vi skulle maska henne med samma medel...
Svar
9
· Visningar
3 847
Senast: Madick
·
Foder & Strö Alltså man blir ju bet av all foder som finns att välja på. Hörde att detta var bra. Men jag vet inte riktigt hur mycket jag ska ge...
Svar
17
· Visningar
1 299
Senast: Korven
·
Hästvård Hej.. Inget jätteallvarligt men iaf... Min lilla olycksfågel till häst lyckades gå omkull på en horsemanshipträning (lös, utan...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: pink_angel
·
F
Hästvård hej ! Jag har ett 6-årigt trakhenar sto som suger luft (enligt min tränare), ngt som jag aldrig har hört talas om innan :confused...
Svar
5
· Visningar
3 314
Senast: Zuzzi
·
C
Hästvård Hej, jag är oroligt för att min 24åriga islandshäst kan ha strålbenshälta. Det verkar som om han blir halt efter hård ansträngning, jag...
Svar
18
· Visningar
2 647
Senast: Carro92
·
A
Hästvård Hej, Första inlägget, och så ska man diskutera sånna här tråkigheter ! har precis köpt en d-ponny till våran dotter och nu har knäet på...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: fettenie
·
Foder & Strö Ja, hur mycket näring är det i gräs nu? kan man lita på att gräset täcker en del av näringsbehovet eller är det bara luft vatten och...
Svar
1
· Visningar
850
Hästvård Hur får man bort dom? För visst är det flugägg som hästarna får på benen o övriga kroppen? Har för mej att det bara är att vänta... 2
Svar
28
· Visningar
3 776
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Jaha, idag fick jag vet att hon som äger stallet där jg hade min gamla häst har lyckats få sin häst utdömd. Den tredje på fyra år...
Svar
5
· Visningar
1 389
Senast: Camilla82
·
E
Hästvård hej jag har en ponny som gör massa konstiga saker, och vi är nästan säkra på att det är ngt fel på henne :(. men vi har varit hos...
Svar
12
· Visningar
1 035
Senast: noble art
·
Hästvård Vi hämtade hem nordis i tisdags. Hon har gått på bete och blivit betäckt hela sommaren. Hon var inte så fet som jag trodde, bara...
Svar
11
· Visningar
1 064
S
Hästvård Min islandshästvalack på 7 år har från nån gång i juni/början på juli haft något som känns som en vanlig galla men den sitter mellan...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: MiaMaria
·
Foder & Strö Jag har under sommaren haft en 17-årig varmblodsvalack (varmblodig travhäst då för de som vill;)) på foder som sällskap åt mitt...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: sthu
·
J
Hästvård Hej! Skulle behöva lite råd och tips då jag skall testa nytt bett. Mitt sto (24 år) är väldigt het att rida och framåt. Hon kan...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: sol_79CAT_end
·
Hästvård Kaos i vårat stall när vi för 9 dgr sedan tog hem vår nya d-ponnyvalack till min 14 åriga brorsdotter. Helt galen efter de 2 ston som... 2
Svar
23
· Visningar
4 396
Senast: _milla_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband