Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård hej! jag undrar om någon har varit med om att man tagit en unghäst på foder och att ägare sedan liksom utnyttjat en att utbilda hästen...
Svar
11
· Visningar
905
Senast: MiaMaria
·
Foder & Strö Kan man ge rapsolja till hästen för att den ska gå upp i vikt? Hur mycket ger man isåfall? Vill nämligen att min häst ska öka lite i...
Svar
11
· Visningar
3 633
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Startar en ny tråd i ämnet eftersom det nämns i flera trådar just nu. Det verkar vara många som får oväntat låga proteinvärden i...
Svar
9
· Visningar
1 324
  • Låst
Hästvård Nu har jag gjort träckprov och fått tillbaka resultatet, och ännu har jag inte fått tag i veterinären så jag tänkte kolla med er...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Madick
·
N
  • Låst
Hästvård Jag kommer gå imot dom flesta hästmänniskor nu, Men jag tänker inte slänga ut 2500 kr på kolla masken vilket det skulle kosta med...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: Madick
·
A
Hästvård Vad är nu detta som min pålle har fått på hårremmen....:crazy: Han har små svarta prickar som sitter fast på håren över ryggen och...
Svar
6
· Visningar
3 407
Senast: disel
·
Foder & Strö Jag har den senaste tiden blivit lite intresserad av kost. Framförallt hur fördelningen av kolhydrater/protein/fett påverkar kroppen...
Svar
11
· Visningar
1 577
Senast: sthu
·
Hästvård Veterinären var här idag och ansåg att pålla behövde medicin. Dyrt, men hon är värt vartenda öre! :love: Jag ska åka till apoteket...
Svar
11
· Visningar
4 277
Hästvård Ska det spädas ut eller användas som det är? Ska man blöta först och sedan massera in hibiscrub till ett lödder eller som sagt blanda...
Svar
11
· Visningar
11 381
Senast: lulski
·
H
Hästvård Jag har en nordsvensk som normalt är väldigt tålig och inte bryr sig om insekter. Igår när han var ute i hagen började han att slänga...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: sweep
·
Foder & Strö Jag vet att jag läst detta någonstans innan, men kan inte hitta det nu när jag behöver källhänvisning. Jag har för mig att det stod...
Svar
8
· Visningar
1 152
C
Hästvård Har en häst som har vart halt nu sen några månader tillbaka. Återbesök i morrn och förhoppningsvis så kommer hon nu att vara bra efter...
Svar
11
· Visningar
1 167
Hästvård Vad anser ni om dessa framhovar? Vad kan man göra för att de ska bli bättre? 2
Svar
26
· Visningar
3 393
Senast: Bello
·
I
Hästvård Igår kväll såg jag att mitt sto fått mugg på utsidan av det högra bakbenet, på skenbenet (heter det så?) och benet var jättesvullet...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: ishbel
·
R
Hästvård Har en halvblods valack på 17 år. Den senaste tiden har han börjat hänga ut snoppen när man grejar med honom, nästan såfort man tar i...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Eme_liie
·
Hästvård Vad för BoT produkter använder ni (tex täcke, paddar osv) och när använder ni dem? I vilka situationer och av vilken anledning? Märker... 2
Svar
24
· Visningar
2 582
Senast: Havregryn
·
Hästvård Tänkte kolla om det är någon som haft liknande problem eller har andra erfarenheter och kan ha idéer om vad det kan bero på... 2
Svar
23
· Visningar
3 200
K
Hästvård Vi har fått någon konstig ohyra på våra hästar. De sitter som fästingar gör fast de verkar inte bli blodfyllda. De är små, någon mm lång...
Svar
9
· Visningar
1 625
Senast: Denisflicka
·
H
Foder & Strö Vad händer om hästen dricker för mycket vatten? Är det farligt? Min ponny drack 20 liter betforvatten igår, jag hade inte blött betforen...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: pinky
·
R
Hästvård dålig mobilild, men man ser typ iaf. jag tänkte fråga om ngra av er bukare vet vad detta är för ngt? Alice, vårat sto född 2007, har...
Svar
6
· Visningar
959
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka