Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jg har funderat på i ta ut en massör åt mina hästar, inte för att de har några problem utan fö att de kanske skulle tycka det var skönt...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Cilva
·
T
Hästvård Hur mycket får man ut från försäkringen när man avlivar en häst? Är det hela livsförsäkringen eller endast en viss del. Har folksam...
Svar
15
· Visningar
7 185
Senast: Neinor
·
G
Hästvård Det ska då alltid vara något! .. :( Min nya häst har typ börjat hosta 1 eller två gånger, då man rider igång henne. sen hostar hon...
Svar
4
· Visningar
1 003
D
Hästvård Köpte mig ett magnet täcke för ett par år sedan, typ året innan det blev förbjudet att använda innan och vid tävling. Är det någon...
Svar
6
· Visningar
1 704
H
Hästvård Satt och tittade på en av våra största annonssidor och hittade en annons om foderautomater för grovfoder. Någon som har erfarenhet...
Svar
5
· Visningar
1 335
Senast: flummtokan
·
P
Hästvård Vet inte om jag lägger tråden rätt nu men provar. Det är så att min häst blivit biten av ngt på magen, ungefär där man har...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: anna_nilsson
·
Hästvård Är det vanligt att en häst inte kan ta upp näringen ordentligt från maten den äter? Vad kan det bero på?
Svar
1
· Visningar
696
Hästvård Kanske inte rätt tråd men provar. När planerar ni att ta in era hästar från betet? Funderade på det idag. Här där jag bor är det runt... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 031
Senast: TeamWahlund
·
A
Hästvård Hejsan, jag upptäckte igår några korta, ömmande, avlånga svullnader (vågräta) längst ned på min flickas hals. Svårt att förklara :crazy...
Svar
1
· Visningar
1 128
Senast: pib
·
H
Hästvård Jag undrar om man på något sätt kan bli av med krubbitning, är krubbitarremmar bra, eller skadar de hästen på något sätt? Har hört att... 2
Svar
24
· Visningar
2 308
Senast: hopponny
·
Foder & Strö Jag fodrar min häst med analyserat hö, och pålle har fri tillgång. Jag vet ungefär hur mycket hö hon äter/dag. Men hur räknar man då ut...
Svar
6
· Visningar
1 402
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Utöver den vanliga skötseln? (Hovslagare,avmaskning,vaccinering,daglig skötsel,motion osv) Anlitar ni massör,kiropraktor, tandläkare...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: Breccia_
·
K
Hästvård min häst ska vaccineras idag och nu har jag för mig att dom ska vila några dagar innan eller efter? stämmer de? jag red igår:o
Svar
4
· Visningar
6 615
·
Foder & Strö Vad är linklipellest? Vad är det bra för och hur mycket ger man på ett ungefär? Näringsvärdet? Tacksam för alla svar!!
Svar
9
· Visningar
2 611
Hästvård Jag ska åka ganska långt när jag hämtar min häst i helgen 5 timmar (6 inklusive mat och vätske paus både för häst och människor)...
Svar
1
· Visningar
774
·
Hästvård Alltså allvarligt talat,hur hade ni gjort?? Hon har ingen man från manken och halvvägs upp. Resten av manen är där inte mycket...
Svar
16
· Visningar
1 372
Senast: clubman
·
M
Hästvård Hejsan, det är så att jag har en Knabstrupper ponny som är väldigt ljus i huden, helt rosa, (vet inte om det har något speciellt namn)...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: makejo
·
M
Hästvård Nu är jag lite orolig, i förrgår sen jag ridit, såg jag att pållen snorade gulvitt i ena näsborren, tänkte att det kanske var nåt...
Svar
3
· Visningar
1 348
Senast: murran
·
Hästvård Är en gårdsveterinär skyldig att "skicka vidare" en häst som denne inte själv kan ställa rätt eller säker dignos på, till klinik...
Svar
17
· Visningar
1 253
Senast: Centaur
·
M
Hästvård jag har en häst på foder som tyvär ska tillbaka till ägaren den sista oktober ca. jag håller på att köpa en egen häst nu och han ska då...
Svar
11
· Visningar
1 753
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka