Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hur ser det ut? Har sökt runt lite på bilder och sånt men vill höra lite mer i ord. Det är nämligen så att min grabb har fått tror...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Zephira
·
Hästvård hej, har aldrig haft torv förr, men det har de i nya stallet jag ska flytta till. Vad ska man tänka på? bädd eller inte? bättre eller... 2
Svar
29
· Visningar
2 064
Senast: Septicemia
·
Hästvård Nån som vet vad det är? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 014
Hästvård Hästen rör sig väldigt illa. Han haltar inte, ömmar inte, reagerar inte för tryck, är inte varm eller svullen vare sig i rygg eller ben...
Svar
17
· Visningar
1 899
Senast: sthu
·
I
Hästvård Köpa eller inte - hur skulle ni resonera? Hästen är sex o säljs av uppfödaren.
Svar
15
· Visningar
2 821
Hästvård För över en vecka sedan blev ponnys mule väldigt knottrig, små små knottror. Jag ringde vet och frågade: Insekter sa han. Hon var...
Svar
13
· Visningar
2 681
Senast: Skogstroll
·
J
Hästvård Ja snart har man sett allt. Vår fyra månaders kille har blivit sparkad i läppen. Jag trodde jag skulle få en chock när jag såg honom i...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Vad ger ni för foder till era dräktiga ston? När börjar ni ändra foderstaten (om ni ändrar) Fick höra att man absolut inte skulle ge...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: SeagirlM
·
Hästvård En nyfiken fråga,, hur stor del på ett dygn lägger du ner på den dagliga hästvården på din häst IRL i förhållande till den tiden du... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 259
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Har sökt och sökt, men inte blivit mycket klokare. Hur funkar det med rapskaka som foder till hästar? Kan man ge det som enda...
Svar
9
· Visningar
2 393
Senast: Calvaro
·
Hästvård Min 1-åring har fått ett ganska stort men relativt ytligt köttsår på utsidan av ena framkotan, kruxet är att det sitter en skinnflik...
Svar
15
· Visningar
1 959
Senast: Tuvalisan
·
Foder & Strö Min häst har återigen diagnostiserats med kotledsinflammationer bf. I behandlingsplanen ingår att han måste banta för att minska...
Svar
9
· Visningar
1 297
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Jag har tidigare skapat en tråd ang min "nya" hovslagare då jag inte riktigt kände mig nöjd. Nu har det gått en tid, ca 6 månader och... 2
Svar
25
· Visningar
2 687
Senast: MiniLi
·
M
Foder & Strö Tycker tråden passar här eftersom jag mest tänker på islandshästar som tränas ganska mycket och kanske tävlas. hur mycket hö/hösilage...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: kvandi
·
B
Hästvård Har en ungponny på 5 år. igår i hagen såg jag att han vissa steg i skritten liksom fastnade och benet ryckte som upp under magen, när ja...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: disel
·
Hästvård Har en disskution med stallkamrater angående om man kan ge hästarna "gräsklipp" från gräsklipparen. Flera gör det, men jag har tidigare...
Svar
17
· Visningar
3 266
Senast: moiran
·
Hästvård I maj så fick min 2åring en jätteknöl (ungefär som två pingisbollar i diameter) som satt mellan ganascherna fast mer mot den ena. Hon... 2
Svar
28
· Visningar
11 845
Senast: maria_b
·
Foder & Strö Snart är det dags för installning och därmed börjar "foderproblemen" snurra i huvudet på mig igen. Jag har en tvååring som har varit...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: maria_b
·
A
Hästvård Min häst har problem med torrhosta. Han hostar oftast i början av ridpassen, och sedan lugnar det ner sig. Har inte märkt av att han...
Svar
10
· Visningar
2 739
Senast: Akleia
·
N
Hästvård Hej! I måndags var veterinären hos mej och sydde ihop bakbenet på mitt 5 åriga sto. Hon fick 6 stygn på baksidan skenbenet, nästan...
Svar
10
· Visningar
2 735
Senast: NinaochRambo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka