Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Tog in totton för att rida i torsdags men då hon var svuller på v. bak blev det inget med det.....lindade benet med linement och hon...
Svar
10
· Visningar
953
Senast: Breccia_
·
Foder & Strö Hej jag är på jakt efter bra hösilage och även hö och då undrar jag om någon har koll på vad som räknas som bra värden i ett hösilage...
Svar
4
· Visningar
1 596
Senast: sommarvind
·
M
Hästvård Var å provred en sexårig fjording idag. Allting kändes jättebra och så, men sen när jag skulle galoppera så va de helt omöjligt att få... 2
Svar
35
· Visningar
2 356
Senast: doleron
·
Foder & Strö Har precis köpt min första shettis. Hon fick föl i nov(kommentera inte detta), som blev avvand ca 2 mån innan jag tog henne. Hon är 16...
Svar
8
· Visningar
1 173
Senast: -moa-
·
Hästvård Kikade just i min hästs vaccinationssidor i passet, eftersom det varit mycket snack om vaccinationer i stallet. När jag köpte honom i...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Tequilasun
·
K
Hästvård Kratsade hovarna på ena tanten idag och jag kunde kratsa bort nå svart äcklig illaluktande (väldigt surt ungefär) smörja. Under de...
Svar
8
· Visningar
2 773
Senast: vicky2005
·
Foder & Strö Vilket foder anser ni är mer fördelaktigt att använda till föl som ska avvänjas, nu går både sto m föl på breed + lucern, men funderar...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Har bestämt mig för att ge ngn form ev nypopulver eller litovet eller något sådant till min häst för hans hovledsbesvär. Nu för att jag...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: Soffan74
·
E
Foder & Strö Har en maxad D-ponny/liten häst hemma nu, men i början av oktober får jag hem min då 6månaders hingst. Och som det ser ut nu, så är det...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Askersund
·
Hästvård Nåja fullt så illa är det inte men nästan. Måste börja med att säga att jag är helt oinsatt i allt vad hovslageri heter egentligen... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 152
Senast: coari
·
Hästvård Idag när jag kollade igenom min häst så var det ngt konstigt med hans ben. Han hade stora sårskorpor där sporren sitter. På alla 4 benen...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Någon som har el haft häst som har haft sne kota i ryggen?? Hur svara den på behandling? Va det läskigt när dom "knäckte" till? Hur...
Svar
11
· Visningar
3 314
Senast: Gimlan
·
Hästvård Jag vet inte vad det är jag ska ha! Hästen är väldigt känslig mot insekterna här och har gråa fält i panna, på ganasher och hals. Just...
Svar
6
· Visningar
1 265
M
Hästvård Har skrivit i en annan tråd att jag är på g att köpa en fjording. Kort sagt ; Hästen är utlånad till en tjej som bor 7 mil från ägarn...
Svar
12
· Visningar
845
Senast: angelwings
·
Foder & Strö Inspirerad av fånghästarnas blötläggning av hö- kom jag på att detta är ju ypperligt till min gamling som börjar ha lite små tänder...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Susan
·
Hästvård :cry:Är nu rejält skraj för hur det kommer gå. Pållen har fått bristningar i senor o ligament i ett bakknä och enl vet kan det kräva... 2
Svar
27
· Visningar
4 552
Senast: godishanna
·
Hästvård Känns helt hopplöst... Min häst behandlades i båda framknäna för exakt 2 veckor sen och skulle idag sättas igång. Men vi fick minst sagt...
Svar
1
· Visningar
657
Hästvård Vet inte om den ligger rätt... Min häst har gått och växt ut jätte tjock man, och precis innan jag hämtade hem henne, så klippte de...
Svar
19
· Visningar
4 045
Senast: Iso
·
B
Hästvård Ja? Nej? 18åring. Ser han fräsch/ofräsch ut för sin ålder?
Svar
9
· Visningar
1 205
·
Hästvård Vaccinerade hästen idag mot botulism, hästinfluensa och stelkramp. Veterinären lyckades ge honom en spruta men när hon skulle ge...
Svar
8
· Visningar
1 484
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka