Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö jag har ett hbl sto som förändrades rätt drastiskt från att gräset började komma fram i våras. hon var superfin tidigt i våras efter att...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö Vet att det redan finns några och medan jag läser igenom dem tänkte jag bara fråga lite om saker jag inte hittat än ;) Har fått...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 489
Senast: Morran
·
Foder & Strö Vi har ett gammalt bete med mycket maskroser och klöver i,nu får jag höra klöver inte alltid är så bra,men inget vettigt svar...
Svar
4
· Visningar
1 017
Hästvård Min kuse har senaste veckan känts rätt "knackig" i traven på ridbanan. (har en tidigare tråd om just detta) hon kan bitvis kännas helt...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: AnneSofie
·
J
Hästvård Min ponny har fått en sadelknuta som är ganska stor och jag börjar bli orolig. Varför får de sadelknutor och vad kan man göra åt det...
Svar
18
· Visningar
1 978
T
Hästvård Har en varmblodstravare på 21 år. Ikväll när jag kom ner till stallet för att hämta in henne från hagen gick hon väldigt konstigt med...
Svar
2
· Visningar
836
N
Hästvård Hej hur gammal kan man räkna med att en nsv valack blir? Har ev en 15 åring på G, men vill veta hur många år jag kan räkna med att ha...
2
Svar
31
· Visningar
6 586
Senast: Teilani
·
C
Hästvård fölet föddes med en grå hinna över ena ögat, vi kontaktade vet, salva och ögonbad dagligen. Nu har det gått 2 veckor, vet har sagt att...
Svar
18
· Visningar
3 827
Senast: pimy
·
Hästvård Fick hem min sällskapshäst, ett 21-årigt sto måndag för 2 v sen. På torsdag var vi ute och red. Hästen var pigg och alert. Vi tog det...
Svar
3
· Visningar
997
Senast: Lindon
·
Hästvård Just nu är ju vädret rejält trist. 10 grader, blåst och regn... På nätterna kanske neråt 7 grader. När är det för kallt för hästarna...
Svar
9
· Visningar
883
Hästvård Mitt sto har precis kommit hem från Skara där hon stod i två veckor för ögoninfektion/sår på hornhinnan.(dom hittade efter 9 dygn ett...
Svar
9
· Visningar
1 283
Senast: Skogstroll
·
Hästvård har en hbl vallack som börja bli väldigt tjock om magen just nu! Och då har vi inte hunnit släppt dom på de riktiga betet än...
2
Svar
21
· Visningar
2 186
Senast: L_G
·
M
Hästvård Hej. Min häst har nyligen fått nått som ser ut som blåsor på mulen. Tänkte att detta kan bli pga solen.. men de har inte varit så mkt...
Svar
4
· Visningar
1 937
Z
Hästvård Så här ligger det till: Jag har en ponny som fick fång två gånger förra året, och visade symptom på det igen nu förra veckan, så nu är...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Zacke
·
Hästvård min häst är ljus över mulen vilket innebär att han lätt bränner sig i solen. jag smörjer varje dag med helosan sol men det kliar ju på...
Svar
14
· Visningar
5 240
Hästvård Jag hittar inte produkten så jag har kanske hört fel på namnet? Ska finnas på Granngården för att rengöra strålen med. Liten flaska med...
Svar
14
· Visningar
1 977
Senast: TeamWahlund
·
Hästvård Har min häst på ett stort sommarbete som gränsar mot en stor sjö. Nu är tydligen tanken att hästarna ska dricka ur sjön, vilket jag...
2
Svar
31
· Visningar
4 461
Senast: Boj
·
Hästvård Har just beställt Back on tracks hasskydd till hästen inför den stundande operationen. Efter vad jag förstått så är det svårt att få...
Svar
5
· Visningar
1 641
Senast: MonteRose
·
J
Hästvård Hejhopp Jag har connemara valak på sex år. Han har hostat lite till och från ett tag, i ridhus och liknande. Så jag tänkte att det...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: sissu
·
K
Hästvård Någon som vet ett bra medel mot fästingar, men som är miljövänligt? Vill undvika Switch om jag kan. Men vi har mycket fästingar.
Svar
14
· Visningar
1 446
Senast: knasan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp