Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Foder & Strö hej någon som vet hur mkt kraffts sojaolja kostar?? inte så svårt att åka o kolla men undrar bara om ngn vet det sådär på rak arm??
Svar
1
· Visningar
585
Hästvård Nu tänkte jag att vi kan brainstorma lite för jag har ett problem med min häst.. Det började i februari.. Han blev lös i magen och...
Svar
17
· Visningar
1 745
Senast: Madick
·
Hästvård Min häst har nyligen blivit av med sitt 'natt-betes-sällskap' och blir därför ensam ute på nätterna from i kväll. Jag har självklart...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: Martenix
·
R
Hästvård Som rubriken antyder: Hittade ett bildspel på en "travfest" i går och en av segrarbilderna gjorde mej lite förvånad. Stolta människor...
Svar
16
· Visningar
2 402
Senast: coari
·
F
Hästvård Hejsan! Idag när jag skrittade ut med min häst så betedde hon sig konstigt, stannade flera gånger och ville inte gå. Det var inte för...
Svar
7
· Visningar
6 725
Senast: coari
·
Hästvård Vi går lite i tankarna att släppa två av stallets hästar på lösdrift till hösten, men eftersom jag inte har någon egen erfarenhet av...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: Yrja
·
S
Hästvård Förra året så blev min grannes islänning sjuk. (han är i år 2 år och hingst) Jag hittade honom dålig i hagen och veterinär...
Svar
9
· Visningar
990
Senast: Centaur
·
E
Foder & Strö Jag har en femårig halvblodsvalack som har väldigt mycket motor och lätt blir lite "yr i pannan". Han är väldigt svår att hålla i hull...
Svar
17
· Visningar
1 986
Senast: Vita_N_6520
·
F
Hästvård Är spekulat på en häst som för ca 3 år sedan var hängig och blodprov visade först Erlichias och sedan även Borelia. Hästan blev väl...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: Freeline
·
Foder & Strö Blev lite förvånad när jag gick in på en internetbutik för häst, när jag såg att de har "B-vitamin för ponny". Någon som har en vettig...
Svar
11
· Visningar
1 283
Hästvård Min häst har stora blodmasken och jag undrar mest vad man gör med hagarna nu? Jag hade tänkt att sommarhagen ska få vila nästa år men...
2
Svar
24
· Visningar
15 174
Senast: sweep
·
Hästvård Behöver lite tips! Har ett utläkt sår där lotagen tagit bort det döda som gick och kvar är nu då en "ärrsvullnad" av ny vävnad. Har...
Svar
1
· Visningar
1 184
Senast: glitter
·
Foder & Strö Vilket tycker ni är det bästa fodret för att hålla hästen fin i kroppen trots att den vilar?
Svar
7
· Visningar
989
S
Hästvård Nu ikväll när jag var ute och kollade till min travare på snart 1 år så upptäckte jag att han är skrynklig i huden över hela kroppen...
2
Svar
22
· Visningar
2 286
Senast: lilstar
·
Hästvård det började igår att jag tyckte att pållen verkade lite trött och lite ovillig att trava. skritta gick jättebra. Imorse kom jag ut till...
Svar
9
· Visningar
1 328
Senast: dixy
·
J
Hästvård Hej är det någon som vet någon bra salva mm till min häst som har fått eksem i sommar och har blivitt värre nu och kliat bort halva...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: sthu
·
N
Hästvård Heej Jag är lite okunning på just detta :o Men srålen på vår korsnings ponny har liksom börjat vitra sönder och det lossar bitar och...
Svar
4
· Visningar
2 069
Senast: Vita_N_6520
·
S
Hästvård Mockade hagen i går och hittade i flera utav högarna mängder med mask! Det var små vita, ca 1,5 cm långa, ganska tjocka maskar + små...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: Salla
·
M
Hästvård Var på strömsholm med hästen och fick då veta att hennes båda knäleder bak ser konstiga ut, är helt platta vilket gör att hon har ont...
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: tya
·
Hästvård Hej! Har lånat en lite shettis till dottern, denne har sedan det började bli ordentligt varmt och soligt börjat klia svansen nåt så...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp