Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård film Kan det vara en låsning i bogen tro? Hon var stel idag när jag tog in henne men mjuknade när hon fått massage. Hon hade inget...
2
Svar
26
· Visningar
1 859
Senast: mackan
·
Hästvård Hej, jag skulle vilja höra vad ni har för råd att ge mig... jag ska ev. ta en häst "på foder". han är 9 år gammal, fullblod gått på...
2
Svar
26
· Visningar
3 252
Senast: mackan
·
Foder & Strö Om ni får önska det ultimata vädret för en jättebra höskörd, hur ska vädret vara då? Bara ruskigt nyfiken!:laugh:
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Jonstorps_TP
·
P
  • Låst
Hästvård Hejsan! Gjorde ett så kallat träckprov och fick svaren ganska fort.. Hon fick 60 blodmask 0 spolmask ska man då avmaska? Jag...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: jessivega
·
M
Hästvård Köpte ett par för någon vecka sedan.. Någon som har erfaranhet av dessa? Är en boots där utsidan ser ut som ytan på ett täcke...
Svar
3
· Visningar
1 300
Senast: Mahogny
·
Foder & Strö Min väns häst har den senaste tiden börjat att slicka på gallret i boxen när hon har kommit in. Detta är inget beteende som hon haft...
Svar
5
· Visningar
2 459
Senast: Skogstroll
·
A
Foder & Strö Vi har ett bete på ca 2,5-3 ha. Vallen såddes i fjol. det är ett kraftigt bete och det har växt huuuur mycket som helst nu! Dvs...
2
Svar
35
· Visningar
2 306
Senast: anni0001
·
M
Hästvård Har inga idéer om varför eller vad jag ska hitta på. Min ena häst väteskestrejkar. Han har INGET intresse av att dricka. I höstas var...
2
Svar
33
· Visningar
3 493
Senast: SiZo
·
Hästvård jag ska åka in och röntga hovarna på min häst som haft fång och även varit öm i hovarna en tid, någon som vet vad detta kostar ungefär...
Svar
6
· Visningar
1 235
Hästvård Och, 4 åringen är utled på hö! Hösilage går inte att använda då det blir dåligt på en gång. Någon som har ideer här? Jag har använt...
2
Svar
22
· Visningar
2 110
Senast: Piamaria
·
Hästvård Hjälp! Vet inte riktigt vad min häst drabbats av. Det kan vara början på eksem. Hästen har hälften svart hälften vit man. Den halva...
Svar
19
· Visningar
1 433
Senast: bigganl
·
M
Hästvård Hur tusan kan en häst få ett hornhinnesår som är väldigt stort - två år på raken. Det är min fråga! Läs nedan om kommentera gärna eller...
Svar
6
· Visningar
2 968
Y
Hästvård Vår ponny har precis blivit friskförklarad ifrån en senskada som hon ådrog sig för ca 16 månader sedan. Nu ska hon sättas igång...
Svar
1
· Visningar
1 776
Senast: flashlight
·
Y
Hästvård Ni som har gett munkpeppar till era hormonstinna ston, hur mycket ger ni? Jag har ett c-ponnysto som ska få men funderar lite över...
2
Svar
20
· Visningar
4 725
Senast: Yamaha
·
A
Foder & Strö Min häst gåt på fenylbutazon och äter inte upp sin dagliga dos. Började med att testa blanda ut i bötlagd krafft groov (äter sedan...
2
Svar
24
· Visningar
2 297
Senast: sthu
·
S
Foder & Strö jag har ett hbl sto som förändrades rätt drastiskt från att gräset började komma fram i våras. hon var superfin tidigt i våras efter att...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö Vet att det redan finns några och medan jag läser igenom dem tänkte jag bara fråga lite om saker jag inte hittat än ;) Har fått...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 489
Senast: Morran
·
Foder & Strö Vi har ett gammalt bete med mycket maskroser och klöver i,nu får jag höra klöver inte alltid är så bra,men inget vettigt svar...
Svar
4
· Visningar
1 017
Hästvård Min kuse har senaste veckan känts rätt "knackig" i traven på ridbanan. (har en tidigare tråd om just detta) hon kan bitvis kännas helt...
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: AnneSofie
·
J
Hästvård Min ponny har fått en sadelknuta som är ganska stor och jag börjar bli orolig. Varför får de sadelknutor och vad kan man göra åt det...
Svar
18
· Visningar
1 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp