Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Heej Jag är lite okunning på just detta :o Men srålen på vår korsnings ponny har liksom börjat vitra sönder och det lossar bitar och...
Svar
4
· Visningar
2 072
Senast: Vita_N_6520
·
S
Hästvård Mockade hagen i går och hittade i flera utav högarna mängder med mask! Det var små vita, ca 1,5 cm långa, ganska tjocka maskar + små...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: Salla
·
M
Hästvård Var på strömsholm med hästen och fick då veta att hennes båda knäleder bak ser konstiga ut, är helt platta vilket gör att hon har ont...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: tya
·
Hästvård Hej! Har lånat en lite shettis till dottern, denne har sedan det började bli ordentligt varmt och soligt börjat klia svansen nåt så...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Boj
·
N
Hästvård Om en häst är 148 cm i manke vid 3 års ålder , va bör den stanna på som fullvuxen? Jag är 173 cm , måste veta hur mkt hon bör växa...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: L1nn
·
A
Hästvård Hejhej! Den 1:a juni fick vårt fina friesersto ett litet frieserhingstföl och allt har gått bra! Men, en sak som jag är orolig för...
Svar
8
· Visningar
2 979
Senast: pimy
·
Hästvård Hur mycket kan man se om man tar ett blodprov på häst? Alltså att man t.ex. kan se vilka brister en häst har. Vad kan man se för...
Svar
6
· Visningar
2 978
Senast: Constance
·
Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 268
Senast: -Catherine-
·
Hästvård På min hästs besiktningsprotokoll (Kanske på alla protokoll??) är följande punkter med och kollade: 1. Allmäntillstånd, hull...
Svar
14
· Visningar
1 268
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Min nya häst har en förstorad lymfknuta på ena sidan av insidan på ganaschen. Inga andra sjukdomssymtom. Vet. trodde det kunde vara en...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: Ellyne
·
V
Hästvård Hästen började halta för ca. 2 veckor sedan. Började smygande och blev sedan värre och värre. Var nästan blockhalt i söndags. På måndag...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Masse
·
Hästvård hade ut en massör idag till hästen, och hon kollade först egenom henne. hon hittade gammla gaffelbens skador på henne. högra fram...
Svar
4
· Visningar
1 617
Senast: TantEster
·
Hästvård Försvinner effekten av tex finadyne om det blandas i betfor i förväg och får stå över natten? :confused:
Svar
6
· Visningar
940
Senast: Ellyne
·
Hästvård Har köpt ett eksemtäcke på hööks ch undrar om det skall va på dygnet runt även om det inte är sol? Skall man ta av det när det regnar...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Hej, En av mina nordisar har en galla på vänster fram vid kotsenskidan. Han fick den i samband med att vi hade honom utlånad till en...
Svar
2
· Visningar
1 636
Senast: TantEster
·
T
Hästvård Syns inte så tydligt på denna bild, men ni förstår vad jag menar iallafall. Min 5½ åriga ponny har blivigt insjunken vid flanken -...
Svar
8
· Visningar
8 854
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Lite bekymrad och frågande angående min ponny. Han är russ/arab och har alltid haft lätt att lägga på sig men har under vintern och...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: Solei69
·
Hästvård Har hamnat i ett dilemma som jag inte vet hur jag ska göra med... (Om tråden ligger fel ber jag om ursäkt). I stallet där jag har min...
Svar
14
· Visningar
1 871
Senast: mackan
·
Hästvård Varför står han och slänger såhär med huvudet? igår gjorde han det även vid ridning vilket gör att han knappt går fram, dessutom blir de...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 550
A
Foder & Strö Hur räknar man ut kalcium/fosfor halten mellan havre och betfor? Om man tex ger ½skopa havre hur mycket betfor (uppblött) ska man då...
Svar
2
· Visningar
1 557
Senast: korneva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Semester.
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp