Övr. träning 07:or del 23

Idag är det 5 år sedan vi fick ta bort Amazing ❤️och det känns både som längesen men samtidigt som igår, tror aldrig det försvinner ❤️

Och tänk, era hästar blir 12 år i år! :love:

Så himla roligt att följa er andra, minns det som igår när vi pratade om inridning & den där första galoppen :love:

Vi hade veterinär ute igår för att vaccinera och kolla lite tänder.
C, som gått lite på halvfart sedan hon gick omkull i boxen och fick en sårskada fick även det kollat.

Jag lindade med zinkband i 10 dagar och höll igång henne lätt under tiden.
Vet tyckte att såret nu såg så fint läkt och väl placerat ut, och eftersom benet inte svullnar längre oavsett belastning och hon rör sig som vanligt så kunde jag också fortsätta som vanligt med ridningen.
Jag säger som bästa stallkompisen ”Ja, men även C kanske kan få helt vanliga sårskador. Även om man knappt kan tro det.”
Så jag valde faktiskt att inte gräva djupare i det, och anmäla oss till ett träningsläger om 3v.

Gällande boxbytet var det en vinstlott.
Hon är mycket lugnare och står ofta och sover med huvudet längst in i hörnet. Precis som jag trodde med 0 behov av att hålla koll i stallet. Hon är inte ens mat-aggressiv mot ponnyn, som ofta står och surar och slickar gallret precis ovanför hennes krubba, när hon äter. Hon behandlar honom som luft när hon har mat, helt enkelt.

Stot som fick flytta in i C’s box har slutat väva och börjat slappna av. Hon behöver helt enkelt stå mer centralt för att kunna slappna av. Och har därav heller inget intresse i att försöka ta livet av oss som passerar hennes box.

Försöker njuta av nuläget, men det är läskigt att få upp hoppet. Så vi tar en dag i taget och är försiktigt positiva till 2019.
FF555AD8-D298-4D83-B242-70D85300752C.jpeg

Eftersom min häst fick skit när han var dum så kan jag berätta att han blivit snällare igen. Igår skrittade vi runt lite på våra fält och sen stod han i hagen och tittade nyfiket när min kompis trimmade sin häst där. Idag red vi i alla gångarter och han var nöjd och glad. Bockade lite men inget farligt, mer av sorten: ”åh det här var kul” än tvära kast från sida till sida. Han verkar rätt nöjd nu, vilket är bra men tyvärr ska hans hagkompis opereras på torsdag och blir borta en månad. Vi får se om han får en ny kompis eller om jag får snäppa upp underhållningen lite...

Har bokat en programträning nästa helg och planerar första tävlingarna i feb. Det är bara att hoppas att vi håller ihop.

Gårdagens snöstorm + ösregn + 4 minus var en perfekt kombination för att få våra skogsvägar ridbara! Så jag och syrran var ute och fräste i morse. 😍 C med syrran i täten, jag på behagligt säkerhetsavstånd, eftersom rumpan har en tendens att lätta med jämna mellanrum. Älskar livet dagar som denna! Är verkligen försiktigt positiv till 2019! Hade varit nice att kunna fortsätta att njuta ett tag nu
E6C41562-1809-474A-BC98-728B96CF4D9A.jpeg

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

• En vecka kvar

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos