Tränaren smyghöjde mittenoxern till 1,25.
Jag tittade bara på de två första hinderna...
Tack, så kul att höra!
Var på hoppträning i måndags för min vanliga hopptränare, han sa att jag utvecklats 200% på 3 träningar med nya hästen!
Hon var så fin på dressyrträningen förra fredagen också. Hon missuppfattade mig när jag rakställde henne på volten och trodde jag ville byta, så hon gjorde ett rent och fint byte, helt utan stress.

Innan har hon hon ju fått panik och farit iväg vid minsta misstanke om att jag vill be henne byta.
Köpet var inte färdigt, jag hade fixat med försäkringen i veckan och vi skulle skriva papperna i helgen. Sen hände det en ny grej.

Vi hoppade lite gymnastikserie hemma i paddocken i torsdags kväll. travbom in, 3 studs, 1 galoppsprång till ett räcke, ett galoppsprång till en oxer. Räcket låg på ca 95 cm, oxern på 1,10.
Plöstsligt ligger jag på marken igen!! Hon hade fått in överbommen på räcket mellan frambenen och stöp i backen. Jag hade airbag-väst på mig, och den löste ut, otroligt obehagligt för det går inte att ndas med den på. Min tränare/kompis stod precis bredvid hindret, så hon hade tagit tag i hennes ben och fått henne att rulla över bort från mig.
Ont som fan i höger handled, och jag såg att den var felställd. Så det blev akuten igen (och min stackars bästis var jour, igen. Jag ringde och förvarnade henne)
Ful fraktur i höger handled (slog upp en gammal fraktur, icke häst-relaterad som jag hade där för 10 år sedan). Nu sitter jag här med gips! Planerad för att opereras på måndag, de ska sätta in en platta. Min chef och mina kollegor är INTE imponerade, kris på kliniken eftersom jag har hörnstenar i schemat med dagbakjour och nattjourer kommande veckor. Jag som precis kommit igång och opererade igen!
Och jag känner att det räcker. Hästen har aldrig gått omkull innan, jag har aldrig gått omkull med hästar innan, kombon med oss och 2 fall på 2 månader verkar inte bra. Fallen var ju helt olika, men jag vågar inte chansa. Vad händer 3:e gången?
Så nu sitter jag här hemma och knaprar citodon igen. Och har bestämt mig för att inte fullfölja köpet.