Vet inte vad jag skulle gjort utan henne i stallet. Vi lånar grejer och tar hand om varandras hästar när någon av oss ska vara borta en dag eller flera. Hur löser ni sånt?
Jag har också en sån. Eller, två egentligen

.. Vi är ju bara tre innackar hos oss så vi håller ihop och hjälps åt med allt. Helt underbart att komma ut en sen kväll och se att någon mockat åt en, eller bara gjort lite extra höpåsar. Vi lånar saker av varandra, och delar på en del prylar. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad!
Det är ju lite det som vår stallägare värnar så mycket om, och är rädd för att få in någon ny som inte funkar på samma sätt. (I dagsläget har vi allihopa stått i samma stall tidigare, så vi vet hur vi alla fungerar)
Vi står med tre tomma boxar just nu och även om jag älskar vårt lilla gäng så hade det varit kul att få in lite nytt folk.. -förutsatt att de sköter sig

Haha. Vi får väl se om de tar in någon ny nu när det blir vår och lite mindre jobb för stallägarna.
Anyhow, vi hade årets första hoppträning igår. Och känslan var dessvärre usel

Jag har ridit mer dressyr nu under ett par månader och fokuserat extremt mycket på att få en fastare vänsterhand och att kunna sluta den handen ordentligt kring tygeln. Jag har alltid haft en tendens att hålla i tygeln mer med fingrarna och böja handleden vid tygeltag just med vänster. Det är helt enkelt motoriken som sätter lite stopp där, vänsterskänkeln är lite likadan, lite sen i timingen dock inte lika svag.
Summa summarum så har jag ju nu lyckats få den lite
väl stabil. så jag bli liksom hängande i den istället.
Kontentan är att min fantastiskt känsliga häst inte går fram ärligt istället och högerbogen faller ut i vänstervarvet. Temat på hela kvällen gick såklart i samma mönster..
Vi som brukar briljera lite med vår elasticitet och lydnad fick liksom traggla om och om igen tills alla andra fick vänta på att vi skulle få det rätt och då kunna börja nästa övning.. Ingen rolig start!

Men tränis var glad att han hittat en sån akilleshäl och kunnat sätta igång en process. Ännu ett steg framåt i utvecklingen tydligen.. jag kände väl att det var lite väl tufft att börja med, men jag är ju lite känslig med motgångar också...