Amanda_F
Trådstartare
Idag har jag för första gången pratat med Caspians uppfödare. De hade inga bilder kvar på honom som föl men hon kunde berätta att han blev klass I på fölbedömningen. Han var redan då lägre bedömd i Huvud hals och bål och var liten i förhållande till de andra (bara två månader gammal vid visningen) så då blev det sjua på det också. Gullehästen hade nia på traven, och åttor på skritt och galopp, inte illa det!
Idag har vi haft ihopsläpp med en ny häst och min häst är ju lite rolig. Han skyddade den nya mot de andra framfusiga grabbarna. De andra fick inte komma i närheten av den nya om de travade eller galopperade mot honom, då gick Caspian emellan. Skrittade de och tog det lugnt fick de komma fram. Kommer nog bli bra det där. Det är kloka hästar i stort.

Idag har vi haft ihopsläpp med en ny häst och min häst är ju lite rolig. Han skyddade den nya mot de andra framfusiga grabbarna. De andra fick inte komma i närheten av den nya om de travade eller galopperade mot honom, då gick Caspian emellan. Skrittade de och tog det lugnt fick de komma fram. Kommer nog bli bra det där. Det är kloka hästar i stort.