Amanda_F
Trådstartare
Vi har väldans massa vilda djur här som Caspian inte är helt förtjust i när det är mörkt. Inte när det är ljust heller visserligen. Det är både vildsvin, älgar och dovhjortar. Dovhjortarna är helt orädda och brukar ligga och sova i hästhagarna ibland, men C har inte vant sig vid dem ändå. Så vi är inte ute så mkt i mörkret. Idag var jag i stallet på eftermiddagen och promenerade så nu sitter jag och jobbar kväll i stället. Jag skulle gärna rida ut på eftermiddagarna mer men han är lite stökig i flocken när han varit borta från den, om än bara i 15 minuter för en kort visitering. Det är som att han tror att hela rangordningen har ändrats för att han inte varit där och bevakat den. Mindre roligt
Det ger sig säkert när de gått ihop längre, det är bara 1,5 vecka sen senaste hästen kom in i gänget.
Det innebär att om jag ska rida eller promenera ut när det är ljust så ska det vara så sent att de andra inte är kvar i hagen heller (vilket är svårt eftersom de är ute till långt efter det mörknat). Eller så ska de andra också gått in, vilket var fallet idag när två av fyra hästar skulle åka och hoppträna.
Det innebär att om jag ska rida eller promenera ut när det är ljust så ska det vara så sent att de andra inte är kvar i hagen heller (vilket är svårt eftersom de är ute till långt efter det mörknat). Eller så ska de andra också gått in, vilket var fallet idag när två av fyra hästar skulle åka och hoppträna.