07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Charlotte1975 Hur i hela världen kan det ta 2 veckor att köra från Irland?? Har de cyklat?

Min står inte på Irland, utan är i England nu, och ska ju inte till Norrland, men visst, får nog räkna med lite mer tid än så ändå. Tack för varningen! :)

@Charlotte1975 Hur i hela världen kan det ta 2 veckor att köra från Irland?? Har de cyklat?

Min står inte på Irland, utan är i England nu, och ska ju inte till Norrland, men visst, får nog räkna med lite mer tid än så ändå. Tack för varningen! :)
Ja de är helt sjukt att de tagit sån tid. Vart de varit under resan är väldigt oklart men de måste stått uppstallade på flera olika ställen i omgångar för att fylla transporterna som ska vidare. Håller tummen att din häst resa går lite snabbare.

@Marvin Så roligt! Och vilket flyt med transporten :) Lite närmare än de 400 mil som min stackars häst kommer behöva åka. Vad vi utsätter dem för...

Om jag har tur kommer min upp v2. Men det är väl ett önsketänkande. Det hade bara varit så väldigt smidigt med att jag är ledig då och dessutom jobbar bra tider de 2 veckor jag sedan måste sköta alla insläpp osv själv pga karantän.

*kl

Min häst gick fortsatt superbra idag :banana: Jobbade mer med galopp än igår och fick henne tom låg, rund och fin där. Nu får hon en välförtjänt julvila resten av veckan så att matte hinner jobba på nätterna, ha stalljour på dagarna och sedan fira jul med familjen. Julefrid, vad är det? :o

Har ridit idag! :banana: Det var inte direkt någon framåtbjudning så jag fick säga till honom ordentligt men sen gick det bra. Red bara lite runt fyrkantspåret och några få stora volter. Först var han lite vinglig men jag antar att det berodde på mig för jag skärpte till mig och tänkte på långa och stilla ben, vikten rätt och mjuka låga händer med rörliga fingrar, så gick han riktigt bra :love::love:

Han är nöjd nu för han är tillbaka i hagen med kompisarna så jag har en välrullad häst varje dag! :meh:

Kikar in och önskar alla en fin jul !

@Marvin vad spännande med en ny häst och import ! Hoppas allt går smidigt med transport . Spännande att se vad för häst det är sen misstänker jag för din del men låter roligt :)

@Amanda_F sådär blir det ju lätt om man haft skadad häst /inte ridit pga det på länge osv . Dvs ryttaren sitter och nojar och rider inte som vanligt så att säga. Men viktigt att då inte sitta och fisrida om man vet att hästen är checkad och inte varit halt osv . Bara rida på som vanligt i fråga om hur man rider/inverkar även om man givetvis inte i sak startar igång med värsta passet .

Senast ändrad:
God jul alla härliga bukemänniskor i denna tråd. Hoppas ni får vara med nära och kära!

Igår red jag 1,5 tim bara för att det kändes så bra och var så roligt, idag red jag 30 min och lekte lite med bytena. Det tar sig :p
Imorgon blir det åter ett pass i ridhuset, får passa på när ingen annan rider och man får vara själv:p
Börjar bli nervös inför clinicen på tisdag, 125 pers kommer och det är Caroline Darcourt som ska hålla i den. Hoppas Divan går på tygeln :nailbiting:

@mackan Jag har varit över en sväng och tittat på henne, så det är inget osett köp. Men det tar ju betydligt längre tid än så att lära känna varandra.
Det jag gillade mest var hennes frågande när vi missförstod varandra: Vad ska vi göra nu? Vad menar du? Såhär?

@mackan Jag har varit över en sväng och tittat på henne, så det är inget osett köp. Men det tar ju betydligt längre tid än så att lära känna varandra.
Det jag gillade mest var hennes frågande när vi missförstod varandra: Vad ska vi göra nu? Vad menar du? Såhär?
Åh de är de bästa! Och ett sto som gör så ska du hålla hårt i. Det kommer bli toppen det där!

Årets vinnare i min julklappshög är inte så oväntat Caspian. Han har fått jättefina schabrak och vetekudde och ska få två nya bett. Dessutom har jag fått en pannlampa av min mamma för att underlätta kvällsridning. Men när släktingarna avsäger sig julklappar måste jag ju köpa till någon, som den goda konsument jag är..

God jul till er alla!

God jul allihopa! :)

Jag har inte ridit "på riktigt" den senaste veckan, har endast skrittat ut samt skrittat barbacka på ridbanan. Hästarna har blivit vaccinerade samt haft sin årliga tandkoll, och Skrullan blev dessutom genomgången av ET i måndags.

Tänker dock rida ut en sväng imorgon, det är lite av en tradition.

Har ni några hästrelaterade traditioner?

God Jul 07-tråden :)

I år vinner jag julklappsligan, liksom @Marvin, genom att köpa en häst åt mig själv. Har önskat mig en julklappshäst i hela min uppväxt, tänk att man ska måsta göra allting själv om man ska få det ordentligt gjort ;)

Min häst har fått en 450g polotröja i julklapp :) Är grymt nöjd då jag fick den för 800 kr och såg på nätet att den låg på runt 2000 kr. Splitt nytt. Något märklig knäppning under magen då det är en magplatta istället för kryssgjordar, som dessutom sitter typ bakom frambenen istället för mitt på. Men det blåser ju sällan här när det är så kallt så att 450g behövs, så jag kan leva med det för det fyndpriset. 1200d är det också och givetvis i en perfekt lila färg :angel:

Jag har nog inga hästrelaterade traditioner. Det är svårt med mitt jobb som aldrig är speciellt traditionsenligt. I början av veckan glömde jag tom bort att det var julvecka, eftersom det är en vanlig nattskiftsvecka i min kalender... :o
Men när jag växte upp var det alltid uteritt på julaftons morgon. En riktigt mysig tradition som inte ens stoppades av de gammaldags vintrarna när det var -30...

God Jul på er :)
Liksom stjarnfrugt hade vi också en uteritt på julaftons morgon när vi var små... jättemysigt. Nu ska jag iväg på jobb, hoppas på en kort arbetsdag sen ska jag hem och vara tomte för barnen. Tror inte jag lyckas lura dem men ska bli roligt i alla fall.

Grattis @Marvin till nya pållen. Vad säger dina arbetskamrater om inköpet?

God Jul på er alla! :)

Jag hade också som tradition att rida ut flera timmar på julaftonsmorgon. Tyvärr ser inte min jul ut som tidigare så det blir ingen tidning idag men jag ska upp och mysa en stund sen när jag tar in dom.:)

Spännande med nya hästar @Marvin och @stjarnfrugt. Tycker ni får ge oss en lite bättre beskrivning på era nykomlingar och bilder :D

God Jul alla!

I förra stallet åt vi grötfrukost tillsammans på morgonen och red sen ut barbacka tillsammans. Senaste åren med barn har julafton varit hästledig.

När jag var yngre var jag ute och red på julaftons morgon. Nuförtiden måste jag hinna fixa stallet och åka till Skåne, så det blir ingen ridning. Detta året är jag hästvakt åt min egen häst och hennes polare, ska åka ut och titta till dem och ge morötter tänkte jag.

God jul till alla härliga i 07-tråden!

Här kommer lite smakprov på min julklapp! :love:

Suzie 7 år, okänd stam, irländsk sporthäst. Har gått lite jakt och pony club-hoppning men mest uteritter. 1,58 bara, men där borta rider många på små hästar. Såld från Irland till England för en månad sedan och snart i en hage nära mig!

Dålig bild på söta bläsen!

Från försäljningsvideon:

Hon har förresten inget reggat namn, så jag måste hitta på nåt bra!
Tänker mig nåt från fantasy-världen. Läste Mockinjay när jag var där.

Stardust har också dykt upp i skallen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka