07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marvin Spännande! Hoppas hon är/blir som du tänkt. Säger som @Werze , kul med en till här som inte har en gigantisk häst. ;)

*kl* Mitt jobb tillåter inte heller några traditioner men idag hann jag rida ut en sväng i förmiddags iaf. Imorgon blir det jobb för egen del så då får hon vila.

@oxo Min häst kommer att tillhöra kategorin "lite mindre häst" med sina 155 cm. Kommer passa mig utmärkt. Det är ett sto född 2012, inriden i alla gångarter men inget mer. Ska bli mkt spännande men tyvärr ser jag ingen 12-tråd här så kanske måste vi hålla till här då med storsyrran :angel: :o

Jag tror 12-tråden fortfarande ligger på Avel, men den ska flytta in på Ridning efter nyår ;)

@oxo Min häst kommer att tillhöra kategorin "lite mindre häst" med sina 155 cm. Kommer passa mig utmärkt. Det är ett sto född 2012, inriden i alla gångarter men inget mer. Ska bli mkt spännande men tyvärr ser jag ingen 12-tråd här så kanske måste vi hålla till här då med storsyrran :angel: :o

Det låter som en alldeles perfekt häst för dig :) klart du måste fortsätta att uppdatera om henne här!

Min pålle tillhör också kategorin mindre häst och det är jag glad över.

Hoppas er julafton varit bra :) jag är riktigt nöjd med mina hästrelaterade julklappar, ett par vinterridstövlar och en spooksjacka. Så idag hoppas jag kunna rida en sväng :)

Divan hälsar att hon är strax över 170 och vill inte kallas mindre häst :p

Idag tänkte jag och syrran rida ut men det blåser typ storm med byar på 18 m/s så vi får väl se hur det blir med det :p

De flesta har väl lite mindre hästar här? :p förutom typ @sommarminne

Divan hälsar att hon är strax över 170 och vill inte kallas mindre häst :p

Idag tänkte jag och syrran rida ut men det blåser typ storm med byar på 18 m/s så vi får väl se hur det blir med det :p

C hälsar nog att han själv är ganska stor. I alla fall har jag fått höra det väldigt ofta på sistone... Han är behändig när han fått lugnande, men annars är han oftast över 170 han med.

Tror att mina damer är minst i tråden med sin 141 resp 144 cm:p. Vi har en ny häst i stallet som är ca 165 cm och han känns ju helt enorm att greja med:D. Har tagit mig ett par veckor att vänja mig haha.

Igår red jag ut och vi lyckades få två dagars julstämning med några minusgrader och ett par cm snö på backen. Idag är det däremot plusgrader och stormvarning komplett med en halka utan dess like Lyckades inte ens få bilen av stallplan i morse utan fick lämna den och gå hem.
12376040_10207068772349623_2080208324905643761_n.jpg

Indra har fått ett sår precis vid knäleden och jag har gått all in med jättebandage och hon går även på metacam. Vågar inte chansa med ett sår nära leden även om det i sig inte är ett alarmerande djupt eller stort sår. Finns ingen klinik öppen med jour över helgerna här och distriktarna har jag inget förtroende för här. Det har hittills sett fint ut, lite svullet men ingen feber eller hälta iaf.
734783_10207063439616308_7332840753435222216_n.jpg

Skrullan stod annoncerad som 166-168 i mkh, hon är spinkig, men ganska högrest. Gissa vad snopen jag blev då jag mätte henne hemma till 162..... Är ju liiite skillnad mot 166/168! :p

Vi har firat jul hos svärfamiljen, borta från hästarna, men nu är vi hemma och jag har varit ute på promenad med avelsstoet. Sitter just nu och funderar på vad jag ska hitta på med Skrullan.
Igår skrittate jag ut en sväng på henne efter att hon stått i 3 dygn, med avelsstoet som handhäst, i vind på 12 m/sek... Det gick över förväntan - dvs. ingen blev skadad! :D

Jag fick faktiskt flera hästrelaterade julklappar i år - en snygg tävlingstopp och ett bling-pannband från mina kompisar, och ett gopro-kamera från maken! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka