Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Marvin Joho du, den bildserien förklarar visst hur du tappade den....
Kolla bild nr 2, redan där har du foten rätt långt ut, när du sen galopperar i vattnet blir stigbygeln hal av vattnet o du glider ur.
Ps, såg dig i Falsterbo igår men hade hela munnen full med hamburgare så jag kunde inte hojta på dig!![]()
Hoppsan! Då var det din lookalike där i regnet då! hahahahhahahaHur skulle vi kunna bli blötare än vi redan var? Men det är därför jag brukar ha stigbygeln i hålfoten då.
Tur att du inte ropade på mig i Falsterbo igår, för jag var i Kalmar och fixade dressyrsadeln till Rutan.
Nu är jag på kliniken med Chatsi, hon vill inte stödja på höger bak och nån hovböld hittades inte. Röntgas nu vilket känns sådär med tanke på att hon förhoppningsvis är nydräktig, men vad fan ska man göra?![]()
@Habina Det betyder ju att du fick igenom något! Försök att inte dra i innertygen utan verkligen rida med innerskänkel till yttersidan utan att påverka handen. Ytterskänkel får vara stoppande. Skit i formen, var konsekvent så ska du se att du kommer få igenom det ännu bättre.
Vi har mjuka nya bommar, de kan jag bära fyra st av, toppen! (Om det inte vore för att C kliver på dem och inte bryr sig om att lyfta på benen)Har börjat trava igång Skrullan, och hon är sååå taggad! Tror nog jag får betsla upp lite innan första galoppen...
Tänker ta med henne på dressyrträning på tisdag så hon får göra lite lösgörande övningar - försöker böja och stretcha medans vi rider i skogen men det är inte lika lätt att få henne avspänd där. Och nu gills det att undvika att hon belastar sig fel och får ont i benen igen....
Tränar även akademiskt markarbete emellanåt på inrådan från kiropraktorn. Och som en semester-present åt mig själv planerar jag att köpa 5-6 bommar så att vi kan börja rida bomarbete på hemmaplan.Hittade några roliga bomövningar i dag, så nu kan jag nästan inte vänta!
![]()
Ja lustigt hur rostigt det kan bli lite snabbt men lika positivt ofta att finna att trots allt finns både knappar och förmågan därVar och tränade idag. Lastade Divan och åkte till tränaren.
Oj oj vad jag slarvat. Ingen överraskning direkt men jag fattar inte varför man är så puckad? Jag vet ju hur jag ska göra men ändå gör jag det liksom inte när jag rider själv. Hur svårt kan det vara?
Är en sådan där jobbig patient som ställer egen diagnos, tyvärr ofta rätt
När yttersidan hämtats in från Baku eller vart den nu var någonstans så flöt allt på fint.
Enl tränare är problemet med byten inte att hon inte fattar hjälpen, det gör hon, men det brister i lösgjordhet (surprise) och galoppen måste vara bättre.
Nästa helg ska jag åka dit och rida både lördag och söndag. Ska bli kul.
Åkte helt själv idag för första gången med nya transporten. Gick utmärkt. Så glad över hur lätt hon är att hantera. Klapp på axeln på mig själv.
Har köpt 1-åringen också. Det är roligt!
@Marvin Nu har jag kollat på din dressyrfilm. Heja er! Ser ju jättebra ut att bygga vidare på.
Här kommer lite tips från mig, fast jag fattar ju att det är skitsvårt första tävlingen och allt men iallafall:
* Hon bör gå mer framåt, när du gör mellantraven så går hon typ i den arbetstraven hon bör ha.
* Sluta leda ut framdelen till spåret. Jag vet det är reptilhjärnan typ men du ska ställa henne inåt och rida lite mot öppna. Alltså rätta framdelen efter bakdelen. Bakdelen går ju in, alltså flyttar du in framdelen.
* Hon är alldeles för lite undan för din innerskänkel, syns på rakt spår men framförallt i volterna där hon faller inåt.
* Den där ytterbogen du har problem med syntes ju inte så mycket av just nu. Men kolla din ytterskänkel så är den typ inte intill speciellt mycket, tror fan att hon sneakar i väg med bogen dåPlats i korgen
Tycker bedömningen var fin och med lite mer träning är ni snart uppe i höga 60% och till och med över 70%.
Håller tummarna för Chatsi. Keep us posted.