Vilka fantastiska bilder
@sorbifolia 
!
Din Barb ser helt underbar ut
@Fiorano eller rättare sagt ni, borde gå kalajs på riks

!
Har varit på vetcheck..Å fy, det var inge bra...

Visade sig vara en inflammation i hasen, uttöjd tåsträckare där jag trott på lymfangit då allt tytt på det, har ju haft det vid ett par tillfällen..
Hon har ju inte uppvisat några direkta tecken på besvär eller hälta förutom lite mer motvilja vilket jag delvis trott berott på värmen mm.
Veterinären frågade om jag upplevt henne som sladdrig men, nä...
Inget att hon tappar i bak eller liknande. Då har ju även min tränare både sett och ridit henne också..
Har haft lite problem i vänster galopp men det har ju alltid varit hennes svåra sas.
Hon har ju som tränaren också sa varit helt ren och jättefin i takt mm..
Men en viss svullnad har ju kvarstått och nu känns det skit att jag inte åkte tidigare..
Sedan kan det ju vara så att hon fastnat typ mellan två stenar eller vad som i hagen och både fått såret på hasen som gett lymfangit samt även dragit till senan tåstäckaren..?
Mår ju riktigt illa som låtit henne gå och inte åkt ännu tidigare men hon har ju inte direkt visat smärtpåverkan eller påverkan rörelseapparat.
Men nu har jag lärt mig och förstår vitsen med en veterinär som är duktig på ultraljud vilket dom var här. Det ska jag hädanefter alltid se till att möjligheter finns och görs vid hältutredning.
Röntgen var ju ua.