07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sorbifolia Jag har iofs terrängbanekort (men inget ridhuskort!) så jag skulle kunna åka bort till banan själv en dag. Då borde det ju vara lugnt!
Synd bara att mina 3 lediga veckor är slut nu, så jag har inte tid att åka och kolla henne heller om jag nu ska göra det.

Idag åkte vi på dressyrträning, jag har kämpat med den där högersidan hela veckan. Idag var hon plötsligt så mjuk och fin och medgörlig redan från början. :confused:
Skyggade lite för de läskiga bommarna som låg vid sidan av banan, men annars avslappnad och fin, men pigg!

Kom ner sådär bra i sadeln idag igen, och tränaren filmade lite på slutet. Första gången jag har fått den känslan fångad på film! Vi kom aldrig till galoppen idag, blev bara trav.
BE2A65D9-D8AE-4A1B-944C-73E3A8093722.jpg

3E93DC66-00B4-4AB2-9263-96EBF5F077CD.jpg
Hon ser superfin ut på bilderna. :up:
 
Så, det blir ingen rutig fäll. Just nu iaf..

Haha, men vad bra då! :rofl:

Om du åker iväg till terrängbanan så försök få med dig någon som kan titta på - för säkerheten så klart, men även mkt nyttigt om dom kan filma dig, att se sin egen häst och ridning på film har faktiskt hjälpt mig reda ut ett par saker som mina tränare inte lyckats uppmärksama. :)
 
@sorbifolia Jag tror inte jag har tillräckligt "öga" för att se nåt. Tyvärr. Men ska absolut ha med någon om jag åker. Försöker fixa till en träning på en Skåne-bana också innan tävlingen. Hon är överlag bättre på tävling än träning, speciellt om hon inte sett banan tidigare.

Här kommer filmklippet. Halten var ju ingen höjdare, men lyckades inte klippa bort den! :angel::rofl:

 
@Novali01 Ja den är jättefin, men lite för sportig i typen för en connemara ;). Dressyrponnierna är betydligt dyrare än hoppeponnierna, dels för att ponnier med bra gång är få och ännu färre är de som är välutbildade med bra ridbarhet. Just de senare blir ju riktigt dyra.
 
@Novali01 Ja den är jättefin, men lite för sportig i typen för en connemara ;). Dressyrponnierna är betydligt dyrare än hoppeponnierna, dels för att ponnier med bra gång är få och ännu färre är de som är välutbildade med bra ridbarhet. Just de senare blir ju riktigt dyra.

Jag tänkte ridponny jag. :angel: Om jag ska ha en mara nån gång så ska det vara en maffig C-ponny. :love:
 
@Novali01 Ja den är jättefin, men lite för sportig i typen för en connemara ;). Dressyrponnierna är betydligt dyrare än hoppeponnierna, dels för att ponnier med bra gång är få och ännu färre är de som är välutbildade med bra ridbarhet. Just de senare blir ju riktigt dyra.
Äsch du är bara avis:p (skojar bara såklart) , han ser verkligen ut som en connie IRL, men som en sportponny på filmen. Har 4 stadig ben med rejäla fötter och när han fått äta upp sig så kommer han se ännu bättre ut. Har nu fått tillsägelse av @fio så han blir kvar här ett tag...tror hon tänker sig att vi ska åka utomlands för miljonen hon förväntar sig att jag kammar in på honom!:laugh:
 
Jag har varit iväg och tävlat igen:) hade världens sämsta uppladdning i veckan med ösregn nästan varje pass så det blev bara skritt och trav ute i regnkläder.
Hade som m0l att få till framridningen och den är jag supernöjd med!:bump:
Tycker han glimtar till i programmet emellanåt men väldigt tråkigt med missarna i båda förvända som annars aldrig varit något problem:down::grin:
Väldigt lugn och snäll häst och det gjorde mig gladast:angel:

 
@sommarminne Han är ju så stor så det är inte lätt men det syns ju nu att styrkan håller på att komma o det mesta faller på plats. Han kommer mer till sin rätt i MSV C o uppåt än han gjort i de andra programmen. Det dröjer inte länge nu innan allt sitter där, han verkar lyssna mycket mer på dig totalt sett. Och så länge man rider på godkända procent i dessa klasser så tycker jag att det är kanonbra!:bump:
 
Nu kommer en riktig Divan story, kanske inte bättrar på henne rykte här på Buke men det är för kul för att inte berätta :p

Skulle vara med på markarbete idag. Rider fram i ridhuset på fyrkanten som vanligt. Hon kändes fin och gjorde till och med något byte utan katapult.
Sen börjar lektionen och helt plötsligt VÄGRAR hästen gå i ena halvan av ridhuset. Det gick inte att få henne dit. Huvudet rätt upp och kastade sig. Hjärtat pickar som en galning genom sadeln. Efter ett tag får jag ändå ner henne till kortsidan och kan skritta runt på nedre volten.
Då ropar ett av ekipagen att det är en undulat i ridhuset :o :o Mitt i ridhuset sitter det alltså en undulat på marken. Vi garvade lite och skulle rida vidare, då flyger undulaten och sätter sig på läktaren och helt plötsligt kan Divan inte gå i den delen igen.
Hästjäveln är alltså rädd för en UNDULAT.
Man orkar ju inte.... :rofl:

Fick henne att gå i den delen igen och till och med galoppera över bommar :D
 
@Jfrelin :rofl:
@sommarminne jag minns fortfarande ditt referat ang planschen i ridhuset på Kottas när du red kurs :D har sällan skrattat så mycket som då när du delgav det :)

De är förunderliga hästarna . På ont och gott :p
 
@mackan Haha ja alltså jäkla Kottas. Han förstörde en hel helg!

:rofl: Jag skrattar ännu när jag minns det - så härligt refererat av dig dessutom med så mycket humor :)

Fö : fin film på er nu senast ! :) super med en filmare där inte ekipaget är 1 km bort utan verkligen går att se dessutom :D

Tycker det ser ut som ni kommit vidare rejält trots missarna . Väldigt stor häst för dig som ofta upplevs vad man ser som lite långsam, stor osv . Men mycket rundare och kvickare nu vad jag ser :)
Ang omslagen i förvända så handlar det ju om spänning och inte riktigt loss.
 
Senast ändrad:
Igår fyllde Caspian 10 och vi firade med att åka och träna en kortis för MÅ. Det gick ganska bra och vi har nu en plan inför helgens start. Ska rida programridning idag också, ska bli superspännande. Så den här veckan blir det kvalitativa pass i manegen och slackande utanför när vi inte tränar/tävlar. Försökte rehab-tömköra på banan i söndags. Det gick bra i vänster varv som vi var i först. Men i höger varv fick han spelet och var superrädd för en vattenslang som låg i ett hörn. Han är mycket lättare att få stopp på nu mot förr, men det är fortfarande struligt att han inte litar på mig mer. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
2 584
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 108
Senast: Tilly_85
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 431
Senast: Mabuse
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp