07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ju ett vagt hopp om att vi skulle klara oss från "vårhostan" i år. Men inte då. Har smugit sig in ett fåtal hostningar i veckan och i morse var det två slemmiga på väg ut till hagen. Vis av erfarenhet blir det nu en veckas vila med slemlösande och så hoppas jag att vi kan vara på G igen. Antagligen är det att värmen som kom nu gjorde att pollensäsongen kom igång med en explosion. Missar tävlingen på onsdag men jag byter klass och rider Burb istället så det gör inte så mycket.

...och på onsdag hämtar jag min nya transport :love: :D !!
 
Och vi knallar på. Går längre sträcka varje dag. Har börjat tänka sträcka istället för tid för damen är så himla olika ifråga om tempo beroende på väder och tidpunkt. Så vi är väl uppe i kanske 3 km, ca 35 min, per dag nu. :) Försöker gå lite olika vägar men vart vi än går så måste vi vända tillbaka så det blir rätt trist. :meh: Att gå promenader är visserligen mysigt men det blir rätt enformigt också. :p I grimma är hon oftast som ett lamm även fast hon får vansinnigt brottom på hemvägen. Har tömkört ett par gånger, men då blir hon så jäkla taggad så man får bromsa konstant hela turen.

På onsdag är det 6v sen op så ska ringa och boka in återbesök.
 
Vad segt @Fiorano men vi hoppas på snabb bättring nu när du har ett vinnande recept från förra året.

Håller tummarna för att det går bra på ÅB @Maja_Kandi

Jag och Casp var tillbaka i naturen idag. Han har vilodag i morgon för lillebror Formidabel ska flytta till Skåne. Därför blev det två korta pass med Caspian för mig. Tömkörning i morse, sen dömde jag 36 ekipage och sen uteritt runt våra åkrar. Han hoppade bara till en gång men höll sig i övrigt ganska lugn så nu känns det bra igen. Har ont i halsmuskeln och liten lätt huvudvärk fortfarande. Men huvudvärken kan bero på stress också så just nu får det vara så...
 
Kan hända att jag överreagerade lite på hostan i helgen :o. Ingen hosta alls sen dess och har inte ens hunnit hämta ut acetylcysteinet som klinikvet skrev ut i måndags. Ikväll busade hästarna till det ordentligt i hagen innan insläpp och Barb for runt med drakblås utan nån hosta alls. Så hon fick följa med på en skrittur som handhäst och hon var som vanligt :). Känns ändå bättre att hon fått några dagars vila även om det nu inte var nåt, än att jag ridit och hon faktiskt blivit sämre. Hoppas hon håller sig fräsch och fin så blir det tävling 26-27/5 istället.
 
Har varit hos Myran idag. Inridningen går framåt men långsamt. Hon gillar inte när saker händer på båda sidor.
Men hur fin?
0152D9AC-0052-4465-B01C-68AA9286C31B.jpeg
 
Han såg riktigt fin ut på filmen på insta, känns som att ni verkligen är på väg åt rätt håll nu! :):up:
Tack! Det känns så. Det är tävling igen på söndag, på min gamla hemmaklubb. Så då hoppas jag på islossning. Men annars kommer det nya tävlingar. Har tre eller fyra kvar nu på vårterminen. Och kanske en mitt i sommaren. Men vi kommer traggla vidare i MsvC det här året, med undantag för Allsvenskan i höst där jag behöver rida MsvB:2 i laget.
 
I morse valde Elle att föla ute i hagen bland de andra hästarna. Hon var planerad den 17:e och veterinär kollade henne i går kväll vid 22 och trodde inte de var dax. Hon fick ett stort fint fuxsto e. Sankt Erik som är helsyskon med förra årets Turbo. Bläs och ett par vita ben. Är själv 60 mil bort just nu men hoppas på att hinna åka dit i morgon kväll. Kollade flyg för i dag men funkade inte. Duktia Elle, fölade helt själv för 3:e gången. Hon verkar inte vilka ha någon hjälp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 144
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 816
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 515
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 011
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp