@Amanda_F
Välkommen till tråden med din stiliga grabb! Ska bli roligt att följa er!
@Fiorano
Såg att du ska till Ånge, men kan du inte pallra dig till Bräcke den 25 april så kan du få hjälpa mig med mina tävlingsnerver.
KL
Har som synes ovan alltså anmält till vår första dressyrtävling!

Skulle ju blivit debut förra året men det blev ju inställt. Har anmält till LB:2 och LA3. Nånting säger mig att det lär gå åt pipsvängen med mina nerver och min tittiga grålle.

Men som
@Kirre sa, man måste nog träna på att tävla.

Positivt var att jag upptäckte att jag hade nästan 900 spänn på TDB som jag inte hade en aning om, så jag behövde inte betala in varken för licenser eller startavgifter.
Igår var det dressyrträning igen!

Äntligen! Jag red allra sist och tur var nog det för det drog visst över lite.

Värmde upp barbacka och lånade sen min stallkompis sadel (Globus Crincle som är 34/17, jag provade ju ut en lika fast 36/17). Hon kändes så grymt fin på framridningen så jag ville nästan inte rida själva träningen.

Kunde lägga ner henne lång och låg i båda varven i alla gångarter, med stöd på ytter och klappa med inner utan att hon vare sig for iväg eller tappade formen.

Lade på sadeln och fick börja med att träna på att bli ensam i ridhuset. Suck och pust... Våra härliga damer har visst fattat lite väl mycket tycke för varandra och det skreks hejvilt ett tag när kompisen gick ut. Usch vad sånt är träligt! Men bra träning inför tävling. Hon gav sig till slut även om det blev några återfall här och där.
Sen red jag mycket övergångar skritt-trav-skritt och sen några rätt upp. Red igenom hela LB-programmet en gång och därefter fokuserade vi på mellangaloppen och upptaget - vår akilleshäl. Det kändes faktiskt helt okej även fast det är långt kvar tills det är bra. Jag måste bli lite hårdare och konsekventare i ridningen och inte låta henne smita ur ramen. Släpper gärna ner henne i för djup form och har svårt att hitta upp till nån högre tävlingsform. Nu har hon ju äntligen blivit så himla stark och fin i den lägre formen att det är dags att plocka upp och börja hitta den högre formen för LA och sen vidare uppåt, men det är svårt.

Nu är det ju dags att lyfta fronten mer och hur gör man det? Jo man använder BENEN, har jag hört. Men dom brukar jag ju aldrig behöva använda så de verkar vara bortkopplade i nån annan världsdel.

Korta tygeln, fram med handen, fram med underskänklarna och driiiiiiv. Haha, att det ska vara så svårt.
Min medis filmade hela träningen, har inte hunnit kolla igenom än dock. Kan ju klippa ur programridningen så ni får döma mig lite.

Såg dock lite snabbt igår kväll att hon blir lite trippig, vilket även kändes. Hon blev lite stötig liksom. Jag misstänker att det beror på att sadeln är för smal? tränaren tyckte dock att den såg bra ut och trodde att en 36a kanske skulle bli för vid och snurra. Så då vart jag ju såklart osäker.