@Maja_Kandi jo lite så var min plan. Vi får se vad som händer. Det finns ju inte mkt att välja bland om man har en häst som inte finner sig i att stå i en tråkig ruta dagtid. Vet inte hur det ska gå.
Samtidigt vet jag att jag vill inte stå en mil ut i skogen med besvär att ta sig till ridhus. För mig försvinner 80% av nöjet med häst då. Även om hästen skulle bli nöjd med hage så vetefan om det är värt det. Ska jag stå i skogen köper jag ju hellre en trevligare skogsmulle, och lägger ner tävlingsplanerna helt så slipper jag både problem med ridhus samt frustrationen över tränartillgången...
Så som jag bor då.
@Charlotte1975
Men va!? Inte okej alls! Usch vad arg och besviken man som hästägare skulle bli om det kom fram! Min vet är jättenoga med tystnadsplikten. När jag sålt hästar har jag alltid fått ringa henne och sagt att "nu kommer en tjej som heter xxx att ringa, det är okej att ge henne hästens journal". Annars lämnade hon inte ut nånting alls. Så det där är bara fel!
KL
Var ute och red idag. I förrgår vart det ju fiasko med tolkningen och igår var det halvt snöstorm hela dagen så då red jag inte. Idag tog jag hoppsadeln och vanliga tränset och red först in på en väg med typ fem cm nysnö på, men fick vända. Det klabbade i direkt och häststackaren halkade omkring som Bambi... Var bara till att hoppa av och leda till en framtinad grusfläck, knacka ur styltorna och sen trava på i raskt tempo tillbaka till bilvägen och sen hålla sig på den. Suck... Ponnyn var sjukt ofokuserad i början. Det var dragkamp och monster i alla diken överallt. Hon bet ihop och körde fram sin vackra underhals och sen sket hon i vad jag än försökte med... Jag var beredd att kliva av och gå hem ett tag. När vi kom ut på bilvägen red jag på framåt ordentligt och bitvis kändes hon plötsligt ruggigt fin!
Har suttit och kikat på klippen från Tullstorps hingstvisning, beridaren där rider så himla bra! Hon sitter så himla mycket bättre än JB själv tycker jag.
När jag kom tillbaka ägnade jag 45 minuter åt hennes eländiga ponnykalufs. Den är så otroligt tjock sista tredjedelen upp mot öronen så det är inte klokt! När jag gav upp låg typ halva manen på golvet och än är det mycket kvar att rycka.