@Jfrelin Enkla svaren på dina frågor är att jag inte rider tillräckligt bra

. Men hur menar du att jag ska sitta? Jag känner mina sittben väldigt väl i denna positionen. I Childericen blev jag väldigt hängade på blygdbenet och då åkte skänkeln bak och tyngdpunkten fram. an hända att jag överdrivet satt mig på röva för att balansera upp tyngdpunkten?
Innerskänkeln är ett aber. Jag tror att jag har den långt fram, men öh, det stämmer ju inte. Än igen skyller jag på Childericen och att jag nu måste lära om kroppen att jag
kan få fram skänkeln.
Att jag inte får henne helt rundad för innerskänkeln är nog en kombination av att skänkeln är felplacerad och att jag inte riktigt har klart för mig
hur jag sa rida och använda kroppen. Är ju rätt långsam i att få kroppen att lyda och få in nya rörelser.
Gillar verkligen dina åsikter och hoppas att nästa film visar förbättringar

!
Jag tycker du kämpar på bra! Det är kul!
Jag brukar inte kommentera ridfilmer oombedd. Men just iom att du så gärna vill lära dig så dristar jag mig till det iaf.
Jag håller med Frelinskan ang det hon sagt.
Tänk så här ang hur du ska sitta:
Oftast har man ju en in och en utsida. Så länge som det finns i hästens kropp måste man sitta enligt det.
Hur ska du då sitta? Har du funderat kring det?
Jag tänker så här:
Utsidan blir ju längre på hästen. Då ska ytter skänkel vara längre bak, något bakdragen. Du ska sitta mer på inner sittben och då brukar inner skänkel ofta hamna mer rätt, längre fram.
Du kan behöva ta fram ytter axel och bak inner också ibland. Tänk dina axlar ska vara formade mer som du vill ha hästens bogar och du sitter med höfterna som du vill forma hästens bäcken. Utan överdrift..
Nu sitter du i fel varv sas ibland. Då får man trubbel med ställning och böjning. Och då får man också problem med bytena iom att det förenklat är byte av böjning och ställning iom att galoppen i sig alltid är böjd, som gångart(dvs benen kliver inte jämte varann).
Jag tror du kommer få lättare med både skolor och byten om du får koll på hur du bör sitta i böjning sas. Det är inte helt lätt däremot.
Men blir man medveten om det kan man iaf börja jobba med det.
På ponny är byten lite trixigare på sätt och vis iom att man har kortare tid på sig att få till dem. Så där blir det, tycker jag iaf, viktigare att de får en tydlig in- och ut-sida att förhålla sig till. Så man enkelt och tydligt med hyfsat små hjälper kan byta.
Sluta till sluta övergångar tycker jag är väldigt bra för att förbereda och lära in byten.
Kolla också av att hästen faktiskt går kvar i form om du inte håller tag i tygeln, inner som ytter. Så det inte blir statiskt ihållande där.
Det är svårt på ponny när man inte är 135 hög iom att det blir så lite framför en. Man hamnar lätt med handen lite off om man inte är noga.
Och är hästen inte fullt på tygeln och man måste vinkla ner handlederna för att försöka maskera det och hålla ner/dra ner i tygeln syns det mer än på stor häst med mer front.
Så tänk på tygellängden, handens vinkel och att checka av formen genom att testa lätta av.
När du sitter i rätt varv kommer förmodligen hästen känna det i form av lättare att balansera sig, bli mer eftergiven och din hand kanske ändras i det.
Det kanske låter kritiskt nu.. Men du vill ju bättra dig vet jag.
Och ni är prydliga och så som vanligt. Men alla kan vi bli bättre.

Heja dig och söta ponni!