Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Synd att det inte var ordentlig avlopp i huset. Du hade kanske kunnat stå ut med lite sämre standard i boningshuset men en viss nivå måste man ju ändå ha. Finns det bara en ordentlig lada är det snabbt gjort att antingen sätta upp två boxar eller inreda en ligghall. Vet inte hur priserna är där du bor men inte är det så att man måste vara två för att få det att gå runt. Även om det nog är roligare att vara två om man ska bygga o fixa.@Fiorano Jag tänker ju alltid så mkt "tänk om", speciellt eftersom man blir mer sårbar med två hästar än med en. Man kan tex inte ta en nödlösning att hyra in på ridskolan eller vart som helst om det krisar, då jag inte kan ha hyra på 3000 kr per häst liksom... Och min 07:a har ju dessutom bevisat att hon kräver en massa speciallösningar emellanåt. Fattas bara att hon blir knäpp när fölen kommer...
Vi får se hur det blir helst enkelt. Måste kolla med min hovslagare också, eftersom han är den enda jag kan anlita här så måste han ha utrymme. Vägrar att ha nån skräphovis på nån av mina hästar.
*kl
Idag har jag varit med min far och tittat på en fastighet. Letar ju nånstans att bo, kanske inte nåt direkt projekt då men den här "gården" kom ut för ett par dagar sedan till ett pris man inte rodde var sant. Lite drygt 10ha mark, 1,3 mil från stan.
Däremot är det väääldigt mkt jobb där. Finns ett litet hus men det är gammalt och har inte el eller avlopp. Det finns några uthus och en lada i gott skick, men inget som kan göras till stall utan att det blir billigare att bygga nytt. Gott om mark finns såklart men inte direkt betesmark, utan det blir skogshage med nån gammal liten odling. Inget lerelände däremot utan tallbacke.
Så, mkt mysigt ställe verkligen. Hade jag inte varit ensam hade jag nog slagit till, för de var inga pengar att tala om. Men allt jobb innan man kan ha det till nåt... jag vet inte vart jag ka få det ifrån. All tid och kunskap och allt det där, samtidigt som man ska jobba heltid och kunna ägna sig åt hästeriet. Jag får nog inse att jag inte kan bo så
Jag har lite livspanik känner jag. Andra vill ha barn och det där i min ålder. Jag vill bara ha nåt stabilt som är Mitt. Dvs leva Mitt liv utan kompromisser, slippa bo i lägenhet och ha vettigt avstånd till stallet. Gärna hästar hemma då men då måste det vara praktiskt. Inte så att det blir så tungt att man aldrig orkar rida... Jag inser att livet verkar bygga på tvåsamhet för att få det att gå runt. Deprimerande![]()