Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan bli så av värme /olika situationer osv temporärt . Är inget jag skulle lägga vikt vid öht det är ju inget märkligare än att hästen har ngn mini svullnad/värme ngn annanstans ngn dag och att man uppmärksammar det men inte för att det känns troligt att det är ngt annat än hur de kan vara ngn dag till annan ibland om de är lite känsliga . Oavsett så är det ngt verkligt så märks det ju om det består . Jag lägger ingen vikt öht för ngt litet eller mindre avvikelser om det inte är mer i sammanhanget , annat än att man såklart noterar det .@sommarminne nja, dom var inte där innan ridningen... Det är mer som gallor, som jag inbillade mig blev mindre när man masserade runt dom. Känns iaf mkt märkligt och inte direkt bra
@Kirre Det finns helsulor med en "bula" som ska fungera ungefär som snösulor. Såg det på en häst jag provred för ett par år sedan. Vet dock inte hur bra de fungerar, min förra hovis var inte imponerad av dem men å andra sidan beror det väl på vad man jämför med kanske. De kanske är bättre än vanliga sulor men sämre än snösulor, mot snö. Du verkar ju ha behov av båda...
*kl
Är lite bekymrad över mitt ponnyletande. Hittade ju bla en högintressant en i Dalarna. Men tyvärr kunde inte min gamla tränare som bor i "närheten" åka dit och titta, och jag vet inte hur jag nu ska göra... Känner ingen annan där i krokarna, och det är ett jäkla bök för mig att ta mig dit. 2000 spänn i resa och sen ska man bo för det tar ju inte bara en dag. Jag har ingen lust att lägga ut det på en häst som kanske tom blir såld till nån annan. Det är ju en tvååring dessutom så det är inte ens en provridning, men känns såklart helt idiotiskt att inte åka och titta på den själv.
Och hur gör man med besiktning liksom? Jag känner bara till veterinärer 20 mil därifrån, för mig är alla lokala veterinärer helt okända och då lär det ju bli säljarens val vilket inte heller känns rätt.
En nackdel med att flytta hit upp, avståndet till saluhästar samt det minimala utbudet på plats.
Haha, det var ju inte första gången den hoppade och vi har alltid stått still och låtit hästen sköta allt, hon får tänka. Har man kommit i full galopp hela tiden och det börjar ramla bommar så kan det hända att de sedan börjar tänka... Det gjorde min iallafall. Rättar sig, A och O för en "vettig" hopphäst.@Hippocampus TackVad har ni för avstånd mellan?
Otroligt att den travar. Det vet inte min hur det går till i en löshoppningsring :0