Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men tänker du hur uträknad foderstat blir då eller , eftersom du nämner kilon ? Det är ju inga kilon eller gram exakt som spelar roll i sak, och din häst är väl som sagt inte öht i överhull ? Är ju bara att lassa på då med grovfodret i storttusen tack för alla för era svar! inser att jag inte behöver va så orolig för att dra ner lite på lunchen för att kunna öka på under kvällen istället. ska sätta mig och räkna ihop lite hur det blir med alla kilon![]()
Men hur ska man då kunna ha koll på fosforn?Är ju bara att lassa på då med grovfodret i stort![]()
Men alltså något kilo grovfoder hit och dit påverkar ju inget öht ? Då har du stirrat dig blind på tabeller isåfall ? Inga tabeller siffror är exakta eftersom tabeller inte kan dina exakta förhållanden, häst osv . Det viktiga är ju en måttstock när man har analys och räknar, inte kilon eller gram .Men hur ska man då kunna ha koll på fosforn?![]()
Nu fattar jag inte utifrån din fråga om hästen i sak och det du skriver nu , hehe . Det är ju helt skilda saker ?@mackan eftersom jag inte har egen gård utan betalar höet per kg så måste jag ha koll på hur mycket jag ger honom. Tror inte stallägaren skulle bli så glad annars![]()