@Charlotte1975
Skönt för henne att få komma ut, men vad jobbigt när de ska busa av sig skorna.
@Fiorano
Åh vad fina dom är! Duktiga Barbie!
Kl
Queenie har vilat sen i tisdags när vi var till ridhuset. Jag tyckte hon kändes trött då så när det dessutom blev plusgrader och blankis överallt passade det bra med lite vila. Hon var trött och seg första dagarna, sur i boxen när jag täckade på/av, masade sig ut och in från hagen. Men nu sista dagarna har hon inte varit lika sur och sprungit in/ut, kommit fram till grinden när jag varit ute också. Hon brukar oftast vända och gå iväg en bit när man kommer med grimman, men idag kom hon ensam fram till grinden och stoppade självmant nosen i grimman.
Ute var hon tokig.

Tänkte mest skritta eftersom det är så satans hårt och halkigt. Men hon var helt sjukt taggad, från det att jag kortade tyglarna fanns inte avslappnad skritt på kartan. Jag har nog aldrig ridit henne när hon varit så uppe i det blå. Det liknade nästan
@stjarnfrugt s inlägg. Queenie som brukar vara helt cool i trafik var idag som en tickande bomb när det kom nån bil. Hon studsade och stod och trampade och nästan reste sig.

Bara taktade hela tiden och så fort jag vände hemåt blev hon sjukt på. Travade lite och hon var superfin, spänd men riktigt fin! Överilad men jag kunde rida i kanten på lägdorna så det gick att lägga in nån volt ibland. Hunden var med och hade fina tokryck också vilket inte direkt hjälpte.

Tur att det gick att gå på lägdorna när det kom bilar för det kändes faktiskt rätt osäkert ett par gånger. Galopp var inte att tänka på, då hade det blivit rodeo.
MEN! Numera är hon taggad på mer rätt sätt! Förut hängde hon sig i handen och slängde runt med huvudet så vi hamnade i dragkamp deluxe. Men idag bibehöll hon form, tuggade så det var skum över hela bringan och på frambenen när vi kom hem och lade all energi framåt - uppåt istället för framåt - nedåt.

Det var mer känslan att hon skulle skjuta iväg rätt upp än att hon drog mig ur sadeln, fick aldrig för mycket i handen. Dessutom funkade verkligen halterna ändå, hon stannade så fort jag spände magen och stod stilla tills jag sade till, men då var det ju direkt upp i att takta. Men det skulle aldrig inträffat förut! Hon skulle aldrig gjort så fina halter, bara hängt sig i tyglarna och vinglat omkring.
Så trots övertaggad häst var jag jätteglad när vi kom hem.