Så sjukt tråkigt att din häst inte är ok i ryggen vad det verkar ? Ni har ju haft det bra ridmässigt ändå som jag tolkat dina poster å sistone ?På min gör vetekudden ingen större skillnad tyvärr. Jag får den så varm att hon blir lite svettig under den, men musklerna är stenhårda ändå.
Hagen är typ lera upp över knäna i den nedre halvan.Uppe i backen är det lerigt, men inte djupt, ingen is än så länge.
Sitter aldrig ner i traven heller, möjligtvis några steg här och där. Vi uppvärmningen nu så skrittar jag lite först efter framskrittning ute, och böjer åt sidorna, och sen galopperar jag några minuter åt varje håll, står upp och låter henne galoppera på. Först därefter trav med lättridning.
Idag fick hon vila, jag pendlar till grannsjukhuset denna veckan, så det blir långa dagar för mig, orkar inte. I morgon tänkte jag tömköra lite försiktigt över bommar. Sen får hon tyvärr vila över helgen, vi åker en sväng till Lübeck.
Jag tror öht inte på att vetekuddar, liniment , massage a la vanliga gemene man osv, öht har ngn effekt om det finns ett verkligt problem i botten tyvärr