Ja alltså, jag ska försöka stolpa upp mina kostnader för hästarna...
Spån 70:-/bal, ca tre/mån/häst x 8 mån på box = 1680/häst/år (bra med renliga djur!)
Hö typ gratis eftersom jag jobbar av det.

Hovslagare: 400/häst, 6 gånger/år = 2400/häst/år (plus skor och brodd förstås)
Foder får de ju knappt eftersom de typ klarar sig på luft, men de delar på 1kg lusern samt får mineraler så:
Mineraler köper jag på storsäck, en säck räcker typ fyra månader så tre säckar/år = 600/häst/år
Lusern får de typ 0,5 kg var av vilket blir 1500/år om de får det året runt vilket de inte gör.
Vaccin: 700/häst/år
Övriga veterinärkostnader kan ju självfallet tillkomma men det är inget jag räknat med i nån budget...
El kan man såklart räkna, men det är inte så mycket som dras från stallet. Nu har jag ju thermobar äntligen men innan var det ju bara aggregatet. Så kanske 600/mån när de är installade, vilket ger ca 300/häst x åtta mån = 2400/häst/år, ska man tänka bete med el där också så kanske nån hundring till.
Försäkring är ju såklart en del som jag missat att räkna, men mina pållar har billiga försäkringar.

Balders är ju pinsamt billig så om jag delar bådas premier på två så blir det knappt 300/mån/häst.
För att då räkna lite högt:
Spån: 1700
Hö: -
Hovslagare: 3000
Foder: 2500
Vaccin: 700
Försäkring: 300
El: 3000
Totalt: 11.200:-/häst/år.
Alltså typ 900/häst/mån.
Det ger 1200:- till träningar/häst/år och eftersom jag bara tränar med Queenie så blir det ju 2400/år. Nu kommer jag nog för första gången nånsin träna för mer pengar än det på ett år. Men nu har jag ju plötsligt en inhyrd pålle som kommer bidra med lite träningspengar.

Så ja, ca 1000:-/häst i månaden.