Jag är så tramsigt glad idag
! Sol och varmt ute och vi gjorde två byten på träningen idag
! Det är verkligen inget som ens är lönt att sätta byten osv, men jag vill lära mig att lära henne och dessutom är det så kul
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Fiorano
Vad roligt med film! Fina lilla Barbieponnyn.Kul att kunna börja med lite byten!
@stjarnfrugt
Skönt att du trots allt kunde genomföra helgens träningar. Jag tycker som flera andra skrivit att du inte ska vara så hård mot dig själv när det gäller gångarterna. Klart att hon tappat det här året, det är ingenting du rider fram på en månad. Hoppas du får sova ut ordentligt nu så ska du se att livet känns lite lättare.
KL
Jag är så vansinnigt sugen på att betäcka......... Varje år när det börjar pratas om hingstar och fölningar börjar det klia i fingrarna. Hingstvalet är ju klart sen länge så det är bara frågan om när.Svårt det där när man vill både rida och ta föl.
![]()
Nu blev det ganska rappt och olustigt bestämt att jag skickar nordisen till himlen också så då har jag plötsligt både tid och plats. Då börjar det såklart rycka ännu mer i fölnerven...
I vilket fall så är det hoppträning ikväll med ponnypiloten och imorrn är det dressyrträning!![]()
Förstår att du vill ta föl på henne! Hon verkar vara en supertrevlig ponny!
Vad har hänt med nordisen??![]()
Lång historia kort: Han har alltid varit väldigt testig i perioder och den här gången har det eskalerat till den grad att han är direkt farlig att hantera. Mer om det i 11ornas tråd, orkar inte ta upp allt igen... Men han åker till slakt snarast möjligt. Han har fått så många chanser men nu orkar jag inte längre. Droppen blev när han stod på bakbenen och siktade på mitt huvud. Då var det bara nog.
Vilken skillnad! Heja er.Här kommer filmen!Jag försökte klippa så man hör bra vad tränaren säger också, klockrent att sambon hittade en pall precis bredvid henne som han slog sig ner på.
Det är så galet nyttigt att se film på sig själv! Allt hon säger ser ju jag också, att det ska vara så förbenat svårt att få till när man sitter där uppepå också...
Vrid om foten, fram med tårna, fram med underskänkeln (vad ska den bak i ljumsken å göra när man ska använda den?), räta ut de förbaskade handlederna och vrid om händerna! Sluta sitt som en soffpotatis och kom fram med överkroppen... Hela jag ska alltså framåt?
Utom rumpan då, den sitter stadigt, hehe
"Bara" jag får till det där så kan jag ju länga två hål på lädren också.
Jaja. dagens nakna sanning.Konstruktiv kritik mottages tacksamt.
Att jämföra med den första dressyrträningen jag fick på film....... Bättre att hoppa fram till efter tre minuter när vi börjar avsluta, det är väl där nånstans det går att jämföra kanske.
Fuuuusk !@Fiorano verkligen trevlig form du hittat på hästen nu, vilken skillnad !
Kl
Ang det @Jfrelin skrev om Kittels långa ben osv - jag har väldigt långa ben jag med, och det kan vara jättefördelaktigt i ridningen just FÖR att skänkeln med sporre på hamnar så pass långt ner att man inte hela tiden "råkar" sitta och peta med den utan man medvetet måste lägga till den så att säga . Och när man lägger till den hamnar den långt ner på magen på hästen där de per automatik då drar upp magen och "höjer sig"Jag ser det som sagt som en jättebra fördel
![]()
Skaffa ponnisar?Fuuuusk !![]()
Hur ska vi med korta ben göra då?
Haha ni får lära er att rida bättre än jag eftersom ni får mindre gratisFuuuusk !![]()
Hur ska vi med korta ben göra då?