07-ornas 18'e tråd!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Kirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 036
  • Visningar Visningar 164 636
Status
Stängd för vidare inlägg.
@sassiball och @Amanda_F Tack för omtanken! Är egentligen inte mig personligen det drabbat utan min sambo. Men allt blir omkullkastat ändå när det kommer så nära. Och det är som ni säger att hästarna finns ju kvar och mår ju inte dåligt av att se skabbiga ut en dag extra :)

Kul att GP går bra! Jag bävar också lite inför betet och badbollsmodet som verkar vilja infinna sig då ;)

Trist att din häst inte gillade sadeln Amanda. Jag trodde Equipe var hyfsat smala i midjan. Har haft funderingar på om en sån hade kunnat passa min men jag har inte fått tag i någon att prova.
Den är nog smal i midjan men inte tillräckligt för mina pojkhöfter (väldigt kvinnligt, inte!). Får väl träna mer yoga så jsg tänjer på alla höftböjarmuskler eller vad det nu är som strejkar.

• Gilla
Reactions: oxo
Vad tråkigt att höra @oxo, beklagar. :(

@sassiball
Vad roligt att det gick så bra med unghästen! :) Och det låter ju som att du och GP snart är på banan igen också. :)

Kl
Vi for till ridhuset igår igen! Jag fick äran att tömköra min stallkompis häst också, jättekul att få prova på någon annan, har aldrig provat på någon annans förut, bara mina egna bäbisar. :) Den hästen är som ett expresslok och bara drar på. Hon har haft stora problem med den hela våren för den bara springer. Knäpper av och drar, småökar hela tiden och skiter i att hon bromsar eller svänger eller nånting. Så hon har varit så less! Igår började det lika. Huvudet upp och rusa runt runt, travartrav utan kontakt med vare sig rygg eller bakben. Men efter kanske en kvart hade hon börjat hitta rätt. Sökte sig framåt nedåt och rundade sig och hittade en väldigt trevlig form! Så himla roligt att se den förvandlingen! :) Sen tog E över själv och fortsatte och kunde efter lite vägledning och tips fortsätta lägga ner henne ännu djupare och få igång både ryggen och bakbenen helt super! Det låter kanske inte så avancerat, men på den hästen är det verkligen en milstolpe! Så kul!!

Min då? Ja det gick rätt bra det med. :) Jag provade med mina nya tömmar i läder och de var faktiskt riktigt bra tycker jag! Blev lite upprepning sen förut, galoppfattningar och att trava på ordentligt. Hon var riktigt fin faktiskt! I början är det alltid stelt men på slutet var hon som gummi! :love:

@Maja_Kandi Tack!

Hon är helt ljuvlig din lilla grå:love: och det syns verkligen hur hon har utvecklats.

Kl
Red en sväng idag iaf. Skönt att komma ut en stund. Sen kapade jag av manen så nu ser han lite mer anständig ut :)

Har ridit runt en LB2 idag på vår klubbisdressyr. Det var tramsigt skönt att rida ett program där jag inte har nån prestationsångest alls kring rörelserna. Barb kändes fin men blev såklart lite spänd över att det stod folk på kortsidan och sista halten blev kast åt sidan när hon fick syn på domarbordet från nytt håll:p. Det var ingen utbildad domare, men tycker hon dömde väldigt tävlingsmässigt och vi red ihop 67,5%.
11150315_10205359246252539_3700610048640574564_n.jpg

Jaha, tydligen är oplanerad efteranmälning, ingen uppladdning (helvila i fredags och igår), halv storm på dubbla utebanor med transportparkeringen precis bredvid PRECIS hur lillskit vill ha det. Red först i klassen och fick 63% och blev utpetad från placering först när det bara var fyra kvar. Hela min dagsplanering gick åt skogen och jag kom just hem. :p Slutade iaf tia, sju placerade så "tur" att två till gick in före mig. ;)

Jag var ändå inte nöjd men bra att veta var vi ligger när känslan är sådär men vi gör det vi ska. :)

Lite "kul" var att veterinären som i princip dömde ut henne för 1.5 år sen red samma klass och la sig precis före mig. Hade lite lust att säga något men respekterade att hon var där privat. Hon reagerade och kommenterade ju dock min hästs namn när vi var på klinik så är ju inte helt omöjligt att en klocka ringde nu. :D

Så otroligt glad och stolt idag. Vi tog vår första placering idag på säsongsdebuten i LA:1 på 72%. :banana::bump:
Höll mig till planen hela ritten och de enda jag retar mig på är att jag inte kortade tyglarna ett par cm så att han hade rundat till sig lite i formen men de får bli nästa gång. Har för första gången i mitt liv gråtit av lycka. Så himla roligt att känna att vi äntligen fick till de.

Film på ritten:

@sommarminne Vilka fina %!!! Vad hade den som vann?
Tycker han ser fin ut om än lite för lång. Väldigt stadig.
Men du måste rida bättre vägar :p Vad var det för form på dina volter och andra halvt igenom :p :rofl:

@Kirre Men det var ju bra procent iallafall med de förutsättningarna?
Kul att ni är ute och visar upp er. Vad ville veterinären döma ut henne för, kort minne :p

*kl*
Jag har idag varit iväg som lagledare för vårat DIV 2 lag första omgången. Gick kanon bra och vi blev 2a så det var kul. Kommer själv rida nästa omgång.
Divan har inte bråkat alls sen senaste kirobesöket och börjat äntligen bli som vanligt. Red superfina skolor i trav och galopp idag.

@Jfrelin den som vann hade 73% så vi låg jämnt och dommaren låg högt:D
Fick en 8a på korrektheten i programmet så domaren såg inte samma sak som du som tur va haha.
Han sladdar iväg lite och blev stel i sidorna när jag inte fick ihop honom riktigt:angel:.

@Jfrelin Hon fick en spark på ena bakknät med en avsprängningsfraktur och ligamentskada på en ligamentet till knäskålen. Var i augusti -13. Ovanlig skada, konstigt nog, så finns inte jättemånga studier för prognos och när jag på sex veckors återbesök och hästen enl vet inte var tillräckligt bra och jag sa att hon inte kan stå på box/liten hage, så tog hon upp att avliva för att prognosen var så dålig i så fall.
Åkte till annan vet för sec opinion, fick lite annan prognos där och några månader senare var hon ju igång, utan en dags mer boxvila.

Ja att gå från 52% till 63% på tre starter och två veckor känns som en ok utvecklingskurva. :p Sen har jag ju lååångt kvar till er andra här i tråden. ;)

Senast ändrad:
@sommarminne vad roligt grattis !!!
Tycker du och hästen är jättefina och ffa lotsar du den väldigt fint och den är taktmässigt och stadig osv och sköter sig exemplariskt på tävlingsbana !

Jag blir dock "chockad" över de höga procenten i sig . 72 procent i LA ?! Inte på ngt sätt avsett att förta din framgång och hur fint du rider och din häst osv men de procenten blir jag chockad över ? Var det en lokal tävling eller regional ? Är ärligt intresserad och som sagt inte utifrån din och hästens uppvisning utan poängskalan i sak .:)

Stort Grattis @sommarminne , vad härligt att äntligen få till det! Grattis till framstegen även @Kirre

Idag var jag och Bruce på terrängbanan! :love: Han skötte sig exemplariskt, för att vara honom :p. Vi hoppade alla hinder som var med i deras senaste 90-bana så men lite mer träning och även komma ut på andra banor så ska vi kanske våga oss på någon fälttävlanstart också i år :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka