Sv: 07
rnas tråd nummer 6.
WOW! Precis min typ av häst

Hade planerat att börja sätta igång i helgen och rida lite, men jag är lika tappat bakom flötet som vanligt....så jag har naturligtsvis glömt ringa hovslagarn så han kan slå på skorna. Ringde idag och gjorde en chansning på att han kunde komma idag eller imorgon, men han är bortrest tills måndag men kommer på måndagkväll. På tisdag blir det rida, sen vecka 33 eller 34 kör vi i gång för tränaren igen. Hon vill kunna följa honom redan från igångsättningen, då jag inte ridit på hela sommaren så vi inte lägger på oss några smågrejjer.
Planen nu är 8veckors jobb sen en veckas vila sen 8veckor till sen 2-3veckor lugnt vid jul och nyår, sen kör vi på med åtta veckors schema fram till maj-juni då jag ställer honom sex veckor sen kör vi igång med sikte på kvalitén och fyraårskvalen i dressyr. Detta schema förutsätter dock att ingen oväntat händer.
veckorna innebär 3-4 dagars ridpass i veckan blandat ute och på bana och lite löshoppning, på banan kommer passen vara ca 15min + skritt i början och slut ca. 5min vardera dvs 25min totalt och ute ca 30-45min i samtliga gångarter blandat beroende på hur det för dagen känns.
Hur har nmi lagt upp planenen för era treåringar i höst och vinter?