08:0rna del 9

Verkar nästan som det :p

Körde en omgång till med Pyssling och gick över till att hänga och sitta upp i boxen. Fungerade bra och sedan kunde vi även skritta löst i ridhuset. Men första gången vi skulle prova trava fick hon panik/sadeltvång igen och jag åkte av och fick hjärnskakning med tillhörande minneslucka på typ en timme :(

Så sedan har jag inte gjort mer inridningsjobb. Nu är det drygt 3 månader till fölning och har inte bestämt om jag vill fortsätta jobba med henne efteråt eller om jag ska skicka hem henne när fölet är avvant.

Film från sista "ridpasset", i slutet är där två korta travsnuttar som gick bra men tredje gången - not so much...

 
Aj @Gabby_Ossi slå i huvudet är ingen höjdare. Tycker du är tuff om du ger dig på att fortsätta.
Jag känner att mitt självförtroende är liite stukat efter att först inte ridit ordentligt på så länge och sen att jag åkte av ponnyn så för en månad sen - och nu då nya pållen som har en väl utvecklad förmåga att slå bakut -högt-.
 
Aj @Gabby_Ossi slå i huvudet är ingen höjdare. Tycker du är tuff om du ger dig på att fortsätta.
Jag känner att mitt självförtroende är liite stukat efter att först inte ridit ordentligt på så länge och sen att jag åkte av ponnyn så för en månad sen - och nu då nya pållen som har en väl utvecklad förmåga att slå bakut -högt-.
Åkt av igen? Är väl en specialitet av First Wish pållarna.... ;)

Jag har ju ingen 08:a så då hänger man ju inte här så ofta men nu har ju ni skakat liv i tråden så då kanske det blir roligt att vara här igen!:banana:
 
Aj @Gabby_Ossi slå i huvudet är ingen höjdare. Tycker du är tuff om du ger dig på att fortsätta.
Jag känner att mitt självförtroende är liite stukat efter att först inte ridit ordentligt på så länge och sen att jag åkte av ponnyn så för en månad sen - och nu då nya pållen som har en väl utvecklad förmåga att slå bakut -högt-.

Jag brukar köra "huvudet först" taktiken när jag åker av och brukar klara mig med ett par dagars huvudvärk - men det här med minneslucka var ganska äckligt :crazy:. Det tar egentligen emot att ge upp också men som sagt - det är inte min häst. Någonstans får man väl sätta gränsen.

Både Bruce och min 4-åring kan sparka bakut ganska bra - jag har dock aldrig åkt av i någon sån spark, tycker det är lättare än bockningar :angel:
 
Åkt av igen? Är väl en specialitet av First Wish pållarna.... ;)

Jag har ju ingen 08:a så då hänger man ju inte här så ofta men nu har ju ni skakat liv i tråden så då kanske det blir roligt att vara här igen!:banana:

Nä, inte sen ponnyjäkeln bockade av mig så jag fick hjärnskakning. Men sen det passet har jag suttit på häst 3ggr, varav två provridningar och mitt premiärpass på nya damen hemma -och det gick ju inte så bra :p Hon hatade sadeln något innerligt och visade det med all önskvärd tydlighet. Och ja, med så lite ridning i ryggen som jag har det senaste året så är jag inte så kaxig längre :p
 
Jag brukar köra "huvudet först" taktiken när jag åker av och brukar klara mig med ett par dagars huvudvärk - men det här med minneslucka var ganska äckligt :crazy:. Det tar egentligen emot att ge upp också men som sagt - det är inte min häst. Någonstans får man väl sätta gränsen.

Både Bruce och min 4-åring kan sparka bakut ganska bra - jag har dock aldrig åkt av i någon sån spark, tycker det är lättare än bockningar :angel:

precis - nånstans får man dra en gräns (särskilt när det inte ens är ens egen).
Jag tror nog inte att jag ska åka av i sparkarna, men behöver hitta balansen bättre igen. Den är lite ringrostig :angel:
 
Nä, inte sen ponnyjäkeln bockade av mig så jag fick hjärnskakning. Men sen det passet har jag suttit på häst 3ggr, varav två provridningar och mitt premiärpass på nya damen hemma -och det gick ju inte så bra :p Hon hatade sadeln något innerligt och visade det med all önskvärd tydlighet. Och ja, med så lite ridning i ryggen som jag har det senaste året så är jag inte så kaxig längre :p
Jisses den måste klämt så ininorden då? Känslig Pålla.
 
Jag har kvar min -08, som om någon annan skulle vilja ha den olyckfågeln. :o Rider dock inte så mycket, sjukskriven sen ett halvår med utmattningssyndrom, nu i jobb 25% sen en månad och har lagt resten av livet på paus typ. :crazy: Rider ett par gånger i veckan iaf, resten rider världens bästa medryttare så Wille är i rätt bra form. Han har börjat hoppa lite med medryttaren, testade även på terränghinder i höstas. :) Hoppas att min ork och motivation kommer tillbaka snart. :)
 
@pemi vad tråkigt att höra om din sjukdom, hoppas din pålle kan hjälpa dig i din rehab så du hittar glädjen med allt igen, jobbet måste ju ändå komma i 2:a hand när man hamnat där du hamnat, prioritera livet med din fantastiska familj och skit i hur lång tid det tar att börja jobba si eller så många %.
 
Va kul att den gryende våren (här i alla fall) inte bara får snödroppar och lärkor att titta fram!
@mooi : Kul att du har en 08:a igen. Hoppas du inte far på skallen fler ggr nu!
@Gabby_Ossi : Aj! Låter inte bra! Fast ibland kan det vara av godo att inte minnas otrevliga händelser. Det är nog klokt att inte ta för stora risker med andras pållar.
@pemi Hästar kan ha en alldeles fantastisk helande verkan! I övrigt instämmer jag helt och fullt med Novali01.

Nalle och jag tragglar på. Vi har haft återkommande besök av en Monty Roberts-instruktör under hösten och gjort fina framsteg, men från december och framåt så har antingen han eller jag varit "justerad" på ett eller annat sätt. Nu senast har jag legat sjuk i sammanlagt 3 veckor så det tar ett tag innan man har ork nog att ta tag i saker och ting igen. Förhoppningsvis kan jag sparka igång mig själv nu när kvällarna blir lite ljusare igen - och hoppas att vädret inte försämras allt för mycket!
 
Den här tråden har ju tyvärr torkat ut, men jag vill ändå avsluta - åtminstone min egen medverkan - med att meddela alla att min älskade olycksfågel snart kommer att vandra på de evigt gröna ängarna. :heartcry::cry::cry: :heart
Hans bakknä, som bekymrat oss så länge, är en katastrofzon och det går ej att läka ut. Det är en klen tröst i sammanhanget att detta är inte något jag åsamkat eller kunnat undvika. Att gå som "hagornament" i några år är tyvärr inte någon option då Nalle dels lägger på sig extremt lätt, dels skulle få alldeles för ont av sin artros (bl.a) i leran och isknögglet i vinter.

Det bästa jag kan göra för min kompis är att låta honom få somna in innan det är dags för installning - och hoppas att när det är dags för mig en gång att han står och väntar, sådär som han alltid gjort, vid grinden, med höjt huvud och spetsade öron.
Sov gott älskade lilla häst. När du vaknar har du inte ont längre. :heartheart:heartheart:heartheart:heartheart
 
Den här tråden har ju tyvärr torkat ut, men jag vill ändå avsluta - åtminstone min egen medverkan - med att meddela alla att min älskade olycksfågel snart kommer att vandra på de evigt gröna ängarna. :heartcry::cry::cry::heart
Hans bakknä, som bekymrat oss så länge, är en katastrofzon och det går ej att läka ut. Det är en klen tröst i sammanhanget att detta är inte något jag åsamkat eller kunnat undvika. Att gå som "hagornament" i några år är tyvärr inte någon option då Nalle dels lägger på sig extremt lätt, dels skulle få alldeles för ont av sin artros (bl.a) i leran och isknögglet i vinter.

Det bästa jag kan göra för min kompis är att låta honom få somna in innan det är dags för installning - och hoppas att när det är dags för mig en gång att han står och väntar, sådär som han alltid gjort, vid grinden, med höjt huvud och spetsade öron.
Sov gott älskade lilla häst. När du vaknar har du inte ont längre. :heartheart:heartheart:heartheart:heartheart
Åh vad tråkigt men förstår :cry::heartheart
 
Tack! Ja, vi kämpade länge utan att riktigt förstå vad som var fel. När veterinären upptäckte det hela så förklarade det en hel del av alla problem vi haft genom åren. Jag vet att jag inte gjort något fel, men det känns ändå :turd::turd::turd: Stackars lilla häst!
Men vi fick en väldigt fin sista kväll tillsammans och han somnade in lugnt och stilla den 20 Sept, nytvättad och med grönt gräs och smak av äpple i munnen.
På sätt och vis är det en lättnad att slippa all oro, vånda och bekymmer, men jag saknar honom gränslöst mycket. :heart I cant see you01.png
 
Tack! Ja, vi kämpade länge utan att riktigt förstå vad som var fel. När veterinären upptäckte det hela så förklarade det en hel del av alla problem vi haft genom åren. Jag vet att jag inte gjort något fel, men det känns ändå :turd::turd::turd: Stackars lilla häst!
Men vi fick en väldigt fin sista kväll tillsammans och han somnade in lugnt och stilla den 20 Sept, nytvättad och med grönt gräs och smak av äpple i munnen.
På sätt och vis är det en lättnad att slippa all oro, vånda och bekymmer, men jag saknar honom gränslöst mycket. :heartVisa bifogad fil 20500
:heartheart Så jobbigt att ta bort sin vän :heartheart
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 661
Senast: jemeni
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 120
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 031
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp