Bukefalos 28 år!

08:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 6

Härliga bilder, det syns att hästarna njuter :)

lovisintheair: Hur går det för dig, rider du själv något? Skönt att ha en mamma som inte är hästrädd i alla fall :laugh:

Aliil: Roligt att det går bra för dig :laugh:

*kl*

Läser alltid vad som skrivs men är dålig på att ge respons så jag ska försöka bli bättre på det nu :D
 
Sv: 08:orna del 6

Nej jag rider inte på henne själv än. Hade egentligen tänk att börja rida henne nu snart men väntar nog tills Juli, ska iväg till Strömsholm i 3 veckor så känns som att det bara blir rörigt att rida henne lite och sen ha uppehåll osv. Samtidigt som man inte vill riskera att åka i backen och slå sig innan utbildningen :p haha
 
Sv: 08:orna del 6

Jaa :love: jag sitter nu på jobbet och bara ler och skrattar för mig själv :angel:

lovisintheair: Nä man ska inte rida förrän man själv känner att det är rätt. Om du läst tidigare så har jag varit rädd för min häst och hon har varit hos utbildare 3 veckor men nu är hon hemma igen och än så länge går det jättebra :love:. Men i början var det jobbigt att rida för man känner sig ganska bränd....
 
Sv: 08:orna del 6

Jobelle var på hoppträning igår och nu har tempot blivit bättre, trav och galopp skötte hon med egen bjudning, det är bara mot hindren det fortfarande går lite långsamt. Var tydligen roligare med fasta hinder :p

img_2139_205356661.jpg


img_2140_205357054.jpg


img_2142_205357718.jpg
 
Sv: 08:orna del 6

Vad duktiga ni är, och vad kul det såg ut med terränghoppning, skulle jag också vilja åka på! :)

TeamDL: Wow vad fina ni är, och grattis till vinsten och debuten! :)
Olina: Vad roligt att det går så framåt för er, och kul när självförtroendet kommer tillbaka! :)

*kl*

Tabbe vilar för tillfället, och hade först tänkt att han skulle vila två veckor men plockade av honom skorna så han får vila minst en månad istället, tror att han kan behöva det. Sen ska han ridas resten av sommaren (Han går dock på bete undertiden) och så får han en vila i höst/vinter sen.

Lägger ut en film från senaste dressyrpasset med som jag tänkte att ni kanske ville se, la ut bilder från samma pass i en tidigare tråd.
http://www.youtube.com/watch?v=0IvPc46BRzU

Här är även en hoppfilm, vet inte om jag visat den tidigare men.
http://www.youtube.com/watch?v=rmbYtWIkYzQ&feature=relmfu

Ursäkta kvaliten, tagen med mobil.
 
Sv: 08:orna del 6

Hopar in i tråden med min -08a :D

Har ej varit särskillt aktiv i denna tråden, är nog år sedan jag skrev sist...

Men min lilla loppa har gått på lösdrift så det har inte varit så mycket att uppdatera om ;)

Men nu har jag börjat plocka in henne och fixa och trixa!

Har gjort detta i perioder under årens lopp, så hon har inte lärt sig allt nu de senaste veckorna :p

Men vi har iaf kommit så långt så att vi har tömkört (läs styrt) utan ledare 1 gång, hon är longerad ett par gånger och nu löshoppad ett par gånger också.
Sadel bryr hon sig inte om och inte heller att jag hänger på henne :laugh:
Min dotter har jag lyft upp på henne lös i hagen och det bryr hon sig inte om :)
Det är en dam med humör och lite nerver, men i hemma miljö och när det är "vardag" så är hon en ängel.
Hon är dock aldrig märrig, man kan bråka och när det är löst så frågar hon inte igen :idea:

Bilder kommer snart, sitter vid fel dator...
 
Sv: 08:orna del 6

Idag har Lovis hoppat för 3e gången med ryttare, hon hoppade minst 1 m, dock så stod hindret som högst på 70 cm :rofl:

Bildbomb :D :

132_205572625.jpg


Första språnget, skulle ju faktiskt kunna lyfta upp sig liiite mer, är ju ganska nära :cool:

107_205573013.jpg


113_205573199.jpg


117_205573308.jpg


122_205573476.jpg


124_205573579.jpg


125_205573674.jpg
 
Sv: 08:orna del 6

Fin häst!

Här kommer en lite bild på min lilla polla :)
Och innan någon säger något så ursäktar jag i förväg för min brist på huvudbonad!
Jag har longerat och bara hänger på henne!
Mobil5273.jpg
 
Sv: 08:orna del 6

Olina: Riktigt roligt att det går framåt för er. Det är jobbigt att råka ut för saker med ens hästar så att man inte riktigt litar på dem längre, det tar sån tid att bygga upp tilliten igen. Men när man kommer på sig själv att man faktiskt inte är särskilt rädd för hästen längre så är det en underbar känsla! :)

Rebeckasff Vad fin och lugn hon ser ut! :)
 
Sv: 08:orna del 6

Trots att du säkert e full medveten om det vill jag ändå höja ett varningens finger. När olyckan e fram kan det gå snabbt. Har en bekant som höll på att rida in sin 3-åring. Hon e van vid unghästar och inridning så hon e inte någon nybörjare. Hon satt upp på hästen och allt var frid och fröjd. Medhjälparen gick en bit, fortfarande lugnt. När hon tänkte att nu räcker det flög hästen upp i luften. Det hela slutade med en tur till sjukhuset, där hon blev inlagd med flera brutna revben, hjärnskakning och ett blåmärke på vänstra lungan.

Ta detta som välmenande, vilket det e. Trots att man har en lugn häst kan olyckan ske snabbt.
 
Sv: 08:orna del 6

lovisintheair och Mitrolle När jag ser alla hoppbilder så vill jag också hoppa, jag som egentligen är dressyrryttare (trodde jag :D)

Men jag och lilla hästen hoppade ju faktiskt sist när vi red ut en nedfallen stock :love:

lovisintheair ja du vet ju själv hur det är att tappa tilliten och därför känns det så skönt att vara på rätt spår igen.

*halvt kl*
Igår var vi till tillridaren (T) igen som har haft Angola och jag började med att rida och hon tyckte att det såg bra ut och att jag red med helt annat tryck och självförtroende nu så det var skitkul att höra. Jag travade och galopperade bara i båda varven och sen fick hon ta över och trimma och hoppa lite. Fy, vad hon hoppar bra och lätt. Så himla mjuk och fin och verkar inte anstänga sig alltför mycket :love: och T tycker om att hoppa henne med och gillar även temperamentet på henne så nu är det upp till bevis för mig att klara av det ;).
 
Sv: 08:orna del 6

KL

Här är det åt helvete.... Mamma ringde och väckte mig förut, Calle är jättedålig -verkar vara fång :cry:
Väntar nu på att veterinären ska ringa tillbaka.
 
Sv: 08:orna del 6

Då e det bara till att prova hoppa henne;)

Mooi: Nä, vad tråkigt:cry: Får hålla tummarna att det inte e fång...
 
Sv: 08:orna del 6

Ja jag får ju lov att göra det :p

mooi
Håller också tummarna på att det inte är fång...
 
Sv: 08:orna del 6

Är absolut medveten om detta!
Jag var som sagt egentligen inte ute för att sitta på henne utan vi longerade med sadel. Och eftersom detta inte alls var några problem (tror att det var 2 el 3 gången med sadel) så hoppade jag lite i stigbyglarna.
Jag var aldrig uppe på henne utan hängde bara på sidan och klappade överallt :)
 
Sv: 08:orna del 6

Veterinären kommer ut i eftermiddag, hade en del akuta grejer före -Calle står ju inne så..

Åker ut dit om en stund och återkommer sen.
 
Sv: 08:orna del 6

Så, nu har veterinären varit här.
Imorse stapplade han ut ur boxen, och nu gick han som vanligt. Ingen värme, svullnad eller reaktion vid klämmande med visitertång.
Ingen fång att hitta = :)

MEN, nu blir det spännande....

Veterinären tackade för sig och hoppar in i bilen, och jag och mamma släpper ut hästarna -och när de travar iväg börjar han halta. Vi ropar tillbaka veterinären och tar ut honom ur hagen.
Nu är han ojämn i skritten och när vi travar på vägen är han tydligt halt vä fram och efter ett par steg låser sig hela bakdelen och han hoppar fram för att sedan tvärstanna :O nu släpar han även vä frams tå i marken. Detta upprepas varje gång vi försöker trava; han travar ett par steg och allt låser sig!
Böjde frambenen och då haltade han mer.
Veterinären hade aldrig sett nåt sånt här innan...

Blir Skara imorgon... Behövde inte åka in NU för han står på benen och kan skritta, men klinik krävdes helt klart.

Skönt att det inte var fång -men detta var en udda vändning och blir MKT intressant att se vad som sägs imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 232
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 563
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 464
Senast: tuaphua
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 219
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp