Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får med svansen mellan benen erkänna att jag ramlat av igen. Hårdare än senast. De tror det är något med ledbandet, men det är i princip orörligt. Ja, om det inte ska göra väldigt ont. Fasar inför att hålla igång kuse och ev inte kunna jobba. Verkligen perkele på det.
Hästarna blev skrämda och drog hem utan sina ryttare, som båda fick åka på sjukhus för att röntga respektive sy. Mycket vasst med frusen småsten, bälta er ordentligt!
Idag har vi tränat för Anki. Förklarade att hon inte är 100 igång ännu så vi tog det ganska lugnt. Vi fick jobba mycket med halvhalter och få henne jobba mer med sina bakben så hon bär sig själv. Hon tyckte hon vinklade dom bra men var tvungen att jobba mer med dem och inte slänga ut eller in baken när det började bli jobbigt. Även genomsläppligheten i bogarna. Hon tyckte även hon var trång i ganascherna hon vill därav gärna gå mer öppet med vinkeln. Hon blev mycket fin efter lite jobb. Verkligen nyttigt att få höra sådana saker och när man får förklarat ingående vad hur och varför och hur det påverkar. Jätte roligt. Film är med och även med ljud .
Höll på att dö när jag var tvungen att sitta ( har fuskat nu ett tag med mycket lättridning)
tack så mycketJag älskar när man rider med lite mer öppen vinkel och inte håller igen så hårt med tyglarna. Vackert! Skänkelvikningen vid 2.40 var ju superfin, liksom den ökade traven vid 6.50... så kul för dig att få träna för en så bra tränare! Jag har lyssnat med hörlurar på det där klippet för att höra vad Anki säger.
Usch, idag hade jag en nära-döden upplevelse kändes det som. Har haft lite transporttrassel, när jag for själv med henne för ett par gånger sedan small det till ordentligt i släpet. Stannade och fann att hon fastnat med benet i uppbindningen. Tog loss henne och sedan var det inte mer med det. Men upptäckt en spricka i fronten på mitt släp så i väntan på lagning skulle jag låna ett annat. Fick dock bara använda högra fållan, i mitt åker hon alltid till vänster, med foderbordet framför. Nu var det fritt framför, dessutom satt bommarna lägre i detta än i mitt. Resulterar i att kusen, tack och lov innan vi åkt iväg, försöker klättra över bommen och lyckas efter att ha sparkat och farit så bil och släp stod och studsade.
Försökte få lös henne utan framgång, prata lugnande och lossa bommen hon hängde på. När hennes två hagkompisar passerade utanför fick hon panik igen och lyckades på något sätt ta sig ut genom skötardörren. Så himla otäckt, med sadel och allt. Tack och lov verkar hon ha klarat sig utan ens en skråma, utrustningen likaså. Men nu känns allt väldigt mycket skit. Hon måste ju ha försökt hoppa över även i mitt där när hon fastnade men misslyckats. Vet inte riktigt hur jag ska köra henne framöver, bortsett från att det bara blir i min vagn.
Usch, idag hade jag en nära-döden upplevelse kändes det som. Har haft lite transporttrassel, när jag for själv med henne för ett par gånger sedan small det till ordentligt i släpet. Stannade och fann att hon fastnat med benet i uppbindningen. Tog loss henne och sedan var det inte mer med det. Men upptäckt en spricka i fronten på mitt släp så i väntan på lagning skulle jag låna ett annat. Fick dock bara använda högra fållan, i mitt åker hon alltid till vänster, med foderbordet framför. Nu var det fritt framför, dessutom satt bommarna lägre i detta än i mitt. Resulterar i att kusen, tack och lov innan vi åkt iväg, försöker klättra över bommen och lyckas efter att ha sparkat och farit så bil och släp stod och studsade.
Försökte få lös henne utan framgång, prata lugnande och lossa bommen hon hängde på. När hennes två hagkompisar passerade utanför fick hon panik igen och lyckades på något sätt ta sig ut genom skötardörren. Så himla otäckt, med sadel och allt. Tack och lov verkar hon ha klarat sig utan ens en skråma, utrustningen likaså. Men nu känns allt väldigt mycket skit. Hon måste ju ha försökt hoppa över även i mitt där när hon fastnade men misslyckats. Vet inte riktigt hur jag ska köra henne framöver, bortsett från att det bara blir i min vagn.