1-åring och sömnproblem

M

Marie_C

Matilda har varit jättelätt att lägga ända sen hon föddes och började sova hela nätter ända från början. När hon blev 11 månader lärde hon sig krypa och då vände det, hon har inte alls lust att gå och lägga sig och vaknar många gånger varje natt. Hon verkar inte vara riktigt vaken när hon skriker på natten utan drömmer kanske?! Läggningsproceduren tar lång tid och hon vill inte längre somna själv, vi sitter jämte henne och stryker henne över ryggen tills hon somnar.

Någon som har några tips? Det är så jobbigt att vakna så många gånger varje natt, jag kanske är gnällig? Vi har ju haft det jättelätt fram tills för en månad sedan så man blir väl bortskämd. Det är inte heller varje natt det gäller. Det går fram och tillbaka hela tiden. Vissa kvällar är hon jättelätt att lägga och sover bra.

Idag vaknade hon fyra på morgonen och det efter det gick det inte att få henne att somna om ordentligt så vi fick gå upp istället och börja baka inför hennes 1-års kalas. Nu är klockan snart 6 och hon börjar bli trött, hon sover oftast till 9 på morgonen annars så det är ju inte så konstigt =)
 
Sv: 1-åring och sömnproblem

Har inte varit i samma sits men det låter ju onekligen som någon utvecklingsfas och en ovan förälder ;) Själv har jag så snällt fått vakna flera ggr per natt i 4 år! Försök ta en natt i sänder. Var lugn och tänk att det går över....Det är inte kindtänder? Ibland hjälper inte att prata om de inte verkar vakna, bara hålla om eller något.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 013
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 662
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 312
Senast: cherie
·
Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
2 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp