10 anledningar till att jag alskar katter

Jillybean

Trådstartare
1. Deras totala oberoende. Katten behover inte dig men du kan inte tanka dig ett liv utan katter.
2. Deras satt att alltid ta allting med vardighet, en blot katt som egentligen ser ut som en drankt ratta kan fora sig som om han vore en kung!
3. Nar dom spinner och slickar en pa orat samtidigt :D
4. Hur dom tar for givet att allt omkring dom ar deras, mat, fotter, tidningar osv.
5. Rycket dom far i svanstippen nar dom jagar nat och ligger tvarstilla.
6. Dom ar sa omtanksamma som tanker pa oss agare och tar hem mat at oss aven om det rakar vara sant som inte direkt star pa varan favoritmeny sa ar det ju faktiskt deras favoritmat dom ger at oss!
7. Hur bra dom ar pa att trosta mina barn (och mig med for den delen) nar dom ar ledsna. Vi hade en honkatt som _alltid_ kom springandes nar lilltjejen var en bebis och grat. Da skulle hon fram och slicka pa kinderna och stryka sig mot henne :love:
8. Nar man plockar upp dom i knat for att kela och de genast hoppar ned igen bara for att visa att dom minsann inte tanker nedlata sig att behandlas pa det viset, for att efter ca 5 minuter komma tassandes och sjalvmant hoppa upp i knat pa en.
9. Deras installning att dom ar oslagbart bast, storst & vackrast. Har haft 3-veckors kattungar resa rygg och frasa indignerat nar hundarna blivit for paflugna!
10. Nar man lagt sig for natten och de hoppar upp i sangen och kurar ihop sig i knavecket, stracker ut sig over halsen pa en eller lagger sig pa ens brost och spinner fornojt.

Cats rule, dogs drool!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Lillan har slitit upp hela laret, bade ut och insida. Hon ar sydd och har fatt medicin (vetergesic, hon kunde bli high av det sa de, men...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 646
Senast: Zoya
·
Relationer Argh... karma, quit biting my ass. For maaanga herrans ar sen *host* gjorde jag en vanishing act. For dom ar jag BAST pa, sa javla...
Svar
19
· Visningar
2 877
Senast: Niceperson
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 309
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund Allt fint med tonaringen, som tur val ar.. hua.. Men collien, den collien..... Jag blir sa TROTT pa hennes forsta agare. Ajja, vi...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp