Idag var jag och Miraz ut på en liten tur, tyvärr är det isigt på vägarna igen men stigar och diken osv ligger det massor med snö kvar och i skogen så tur är väl det!
Vi red bort till stocken som jag brukar vara och hoppa vid med S och har gjort det 1 gång med Miraz med, lr 2 minns inte.
Tog några skutt, inget högt hinder alls. Hon sprang bara över det första gången men något skutt blev ett riktigt hopp, mjukt och fint!
Och hon blev väldigt busig utav detta

Superkul tydligen.
Sedan blev det lite galopp i skogen, hon älskar verkligen att få galoppera runt i skogen, vilken glädje

Väl hemma fick jag hoppa av sista biten för där gick det nerför och det var isigt.
Båda mina går ju barfota, vilket funkar väldigt bra MEN det är inte kul när det blir isigt

Där jag har Sakura finns inget grus och grusa med mellan stall och hage så där är det halt för henne och gå men håller man sig nära stallet så går det ok.
Hos Miraz finns det grus så man kan grusa stigar och då går det bra och gå med henne där, skönt nog.
Hur som helst, jag använder mig utav boots med brodd i men har bara boots fram då det alltid funkat men i år med all is som det varit det går ju inte. Och det är inte så billigt med dessa boots heller, ok visst det är en engångssumma man betalar men jobbar man inte längre heltid så finns inte alltid dessa pengar, tyvärr.
Men jag vill gärna ha till bak också, för Miraz är verkligen bambi på hal is med bakfossingarna ibland.
Sakura har iaf mer balans och stabilitet.