Undrar vem som matat i korven dynamit?
Blev en skrittur i dag på 40 min inne i skogen,bra träning att lyfta på benen ordentligt. Lite smålöjlig över allt och inget,och ve och fasa,någon hade pallat upp en midsommarstång på bockar mitt ute i skogen!

Den hade 511 huggtänder,MINST!
När vi dansat förbi den så skulle han bita ponnyn framför i rumpan,när jag sagt ifrån ett antal ggr så hoppade han jämfota rakt upp,ett jättefjantigt litet skutt på max 10 cm,men jag kände verkligen hur han hoppade jämfota med alla fyra samtidigt!
Turen fortlöpte finfint annars,en mycket lugnare och mer harmonisk uppsittning nu än i Lördags. Pallen har nämligen frysit fast i marken brevid sadelkammaren,och det är ju ett fönster precis där som allt speglar sig i,skitläskigt enligt Korv,så i Lördags fick jag hoppa upp i farten,idag kunde han stå där och faktist stå still tills jag ber han gå framåt. Det tar sig!
För övrigt så har vi haft ganska heta diskussioner hurvida man ska stövla på eller inte,stå still,och inte backa sönder grimman,men nu känns det som vi börjar komma någonstans där också på alla plan. Fast nedrans vad sur han blir när han inte får som han vill. Kunde han prata skulle han säga "fuck you" ett antal ggånger till mig dagligen!